۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کاهش ۳۷ درصدی چک های برگشتی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۳۷ درصدی چک های برگشتی در مازندران

ساری- برزگر، مدیریت بازرسی و نظارت بانک‌های مازندران گفت: میزان صدور چک‌های برگشتی با اجرای طرح ثبت چک در سامانه صیاد و تامین مالی چک از دیگر حساب‌ها در استان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

محمد برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به این که آمار چک های برگشتی در استان از زمان اجرای ثبت چک در سامانه صیاد کمتر شده است، افزود: این طرح به کاهش چک های برگشتی در استان کمک کرده است.

وی همچنین به طرح تامین مالی چک از دیگر حساب های صاحب چک اظهار داشت: طبق این قانون در صورت نبود موجودی چک، موجودی از دیگر حساب ها مسدود می شود و با دستور مراجع قضایی قابل برداشت و پرداخت است.

مدیر بازرسی و نظارت بانک های مازندران ادامه داد: طبق این قانون چک های برگشتی نسبت به سال قبل ۳۷ درصد کمتر شده است روزانه دو تا سه چک منجر به صدور گواهی عدم پرداخت می شود.

برزگر درباره عدم صدور دسته چک جدید برای افرادی که دارای چک برگشتی هستند، افزود: افراد دارای چک برگشتی یا مطالبات غیرجاری طبق قانون نمی توانند دسته چک جدید دریافت تا مشکل را حل کنند.

وی درباره عدم ارسال پیامک برای مبالغ و تراکنش های زیر ۳۰ هزار تومان گفت: این مسئله دستور بانک مرکزی است و بانک ها باید تابع قوانین بانک مرکزی باشند.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha