۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
کشف و جمع‌آوری ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز| مصرف برق هر دستگاه ماینر به اندازه ۵ یخچال
شرکت توانیر اعلام کرد

کشف و جمع‌آوری ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز| مصرف برق هر دستگاه ماینر به اندازه ۵ یخچال

شرکت توانیر اعلام کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در یک ماه گذشته کشف و جمع آوری شده است.

به گزارش بازار، بر اساس اعلام شرکت توانیر با تلاش‌های صورت گرفته توسط پرسنل صنعت برق و گزارش‌های مردمی، ۱۴۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در یک ماه گذشته کشف و یک هزار و ۹۶۴ دستگاه ماینر ازاین مراکز جمع آوری شده است.

بر پایه این گزارش، ۱۹ درصد ازاین کشفیات توسط گزارش‌های مردمی، ۴۷ درصد از طریق بازرسی‌های محلی و ۳۴ درصد با سایر روش‌ها انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید، درمجموع تاکنون ۷ هزار و ۵۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز کشف و تعداد ۲۳۳ هزار و ۲۱۱ دستگاه ماینر جمع‌آوری شده است.

این گزارش حاکی است، مصرف برق هر دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) به اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی است. استخراج‌های غیرمجاز دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع بوده و می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

بر این اساس، هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، موارد را از طریق سامانه اینترنتی سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و یا اپلیکیشین برق من گزارش کنند که پس از بررسی و صحت سنجی گزارش، به افشا کنندگان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha