۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
فردوس، خوارزمی و اعتمادیه، شهرهای جدید اطراف تهران
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

فردوس، خوارزمی و اعتمادیه، شهرهای جدید اطراف تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد سه شهر جدید فردوس، خوارزمی و اعتمادیه در اطراف تهران در مرحله مطالعات قرار دارد.

به گزارش بازار، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدیدگفت: جمعیت‌پذیری در این شهرها بر اساس استعدادهای تامین زیرساخت‌ها به خصوص موضوعات مرتبط با وزارت نیرو در حوزه آب است و مسئله دیگر به معارضات مربوط می‌شود که باید تعیین تکلیف شود.

وی درباره تعدادی از واحدهای مسکن مهر در استان‌های تهران و البرز که هنوز تکمیل نشده اند گفت تاکید رییس‌جمهور و دستور وزیر راه و شهرسازی است که مسکن مهر تا پایان سال تعیین تکلیف شود، در این زمینه دو ملاحظه داشتیم یکی بحث بودجه و اعتبارات است که درخواست کردیم یا از طریق صندوق ملی مسکن یا تهاتر بتوانیم بودجه مورد نیاز را تامین کنیم و مسئله دوم تعیین تکلیف پیمانکاران است. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در اتمام عملیات عمرانی شکل گرفته امیدواریم بتوانیم وضعیت پیمانکاران را تعیین تکلیف کنیم.

جعفری درباره مترو پرند و پردیس هم گفت: در مترو شهر جدید پرند، شرکت عمران متعهد شده تامین اعتبار کند و بقیه منابع را هم شهرداری تهران و شرکت مجری تامین می‌کنند و امیدواریم شاهد افتتاح آن در دهه فجر سال جاری باشیم؛ مترو پردیس هم بر اساس مطالعات نشریه ۷۷۷ که ضوابط آیین‌نامه‌ای بازنگری طرح‌های حمل و نقل را شامل می‌شود در حال بازنگری است و برآوردها و طرح اجرایی در حال بررسی مجدد است و امیدواریم بتوانیم این قضیه را بعد از کار کارشناسی دقیق تعیین تکلیف کنیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha