۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
افزایش تولید برق در نیروگاه سبلان؛ با همراهی مردم و مشترکان استان محدودیت نخواهیم داشت
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

افزایش تولید برق در نیروگاه سبلان؛ با همراهی مردم و مشترکان استان محدودیت نخواهیم داشت

اردبیل - قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی و مدیریت مصرف تابستان با پایداری برق و کمترین خاموشی را سپری کنیم.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای واحدهای تولیدی و صنعتی قرار است با رعایت الگوهای مصرف، پایداری تأمین انرژی را شاهد باشیم و با تاکید استاندار اردبیل سعی بر پایداری برق واحدهای تولیدی و صنعتی در فصل تابستان است.

وی به افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها به ویژه سیکل ترکیبی سبلان اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری کامل از این نیروگاه ظرفیت تولید برق تا یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل استان اردبیل را قطب تولید برق اعلام کرد و افزود: با افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، امیدواریم شرایطی فراهم آید تا پایداری بیشتر برق را در شبکه سراسری و به تبع آن در استان اردبیل شاهد باشیم.

قدیمی به تولید این نیروگاه با بهره‌گیری از ۶ واحد گازی و واحدهای بخار اشاره کرد و ادامه داد: هر کدام از این ۶ واحد گازی با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات تا ۱۶۲ مگاوات تولید برق دارند که در مجموع ظرفیت آنها به بیش از ۹۶۰ مگاوات می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سعی ما بر این است تا با تکمیل بخش‌های مختلف توان تولید این نیروگاه تا یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات افزایش یافته و در کنار آن بحث اشتغال و کارآفرینی را تا ۱۴۰ نفر در این مجموعه شاهد باشیم.

قدیمی یکی از مشکلات این نیروگاه را تأمین نشدن آب پایدار برای برج‌های خنک‌کننده اعلام کرد و گفت: قرار شده از محل پساب فاضلاب اردبیل، آبی برای این نیروگاه تأمین شود که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی انتقال آب را به نیروگاه شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اضافه کرد: سعی ما بر این است تا ظرفیت تولید برق را در پایداری منابع انرژی به کار گیریم تا با همراهی مشترکان مصارف صنعتی، کشاورزی، خانگی، تجاری و اداری بتوانیم تابستان با پایداری برق مناسب را سپری کنیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha