۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
تعویق اجرای مصوبه افزایش عوارض در گرگان| صدور پروانه ساختمانی کاهش یافت
نائب رئیس شورای شهر گرگان خبرداد؛

تعویق اجرای مصوبه افزایش عوارض در گرگان| صدور پروانه ساختمانی کاهش یافت

گرگان- مهری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از تعویق اجرای مصوبه افزایش عوارض جدید در این شهر تا مرداد خبرداد و گفت: صدور پروانه ساختمانی در گرگان کاهش یافته است.

عیسی مهری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرداری فعلاً در بازنگری و اجرای مصوبه افزایش عوارض شهری گرگان مبحثی را بیان نکرده اما روز شنبه (هفت خرداد) لایحه دو فوریتی قیمت منطقه ای ها توسط اعضا مصوب و آن را تا مرداد تمدید کردند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان افزود: بر این اساس قیمت منطقه ای ها تا اول مرداد با تعرفه سال ۱۴۰۰ محاسبه می شود.

وی با انتقاد از افزایش عوارض شهری در گرگان، توضیح داد: زمانی که شهرداری لایحه تعرفه افزایش عوارض و قیمت منطقه ای را ارسال کرد انتظار بر این بود با توجه به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر طرح جهش تولید، حمایت از ساخت مسکن در دستور کار قرار گیرد اما با افزایش قیمت عوارض سازنده ها تمایلی به ساخت و ساز نشان نمی دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: زمانی که این لایحه مصوب شد انتظار بر این بود که در فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان اصلاحاتی در آن انجام شود که این عمل اتفاق نیفتاد.

مهری تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت عوارض تمایل سازندگان برای ساخت و ساز کاهش یافته و تعداد صدور پروانه در گرگان پایین آمده است در نتیجه این امر درآمدهای شهرداری کاهش خواهد یافت لذا شهرداری چاره ای ندارد جز اینکه نرخ ها را تعدیل کند.

به گفته وی این امر تحقق بودجه شهرداری گرگان را دچار چالش جدی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha