۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
ضرورت تعجیل دولت در تأمین نقدینگی مرغداران|جوجه ریزی کاهش یافته است
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

ضرورت تعجیل دولت در تأمین نقدینگی مرغداران|جوجه ریزی کاهش یافته است

بیرجند-رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: نقدینگی مورد نیاز مرغداران با توجه به گران شدن نهاده افزایش یافته و از این جهت تعجیل دولت در تأمین نقدینگی مرغداران ضرورت دارد.

سید حسین خیریه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه به شدت کاهش پیدا کرده و به طور کلی در کشور نیز تقاصای جوجه ریزی توسط فعالان در عرصه صنعت طیور کم شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت مرغ در بازار خراسان‌جنوبی کمتر از قیمت تعیین شده توسط دولت به فروش می‌رسد، بیان‌کرد: یکی از دلایل کاهش جوجه‌ریزی کاهش نقدینگی مرغداران است.

خیریه ادامه‌داد: اگر دولت بتواند نقدینگی تولیدکنندگان حوزه مرغ و تخم مرغ را از طریق تسهیلات و ... تأمین کند، طرح اقتصادی دولت موفق خواهد شد و در غیر اینصورت فعالان عرصه صنعت طیور با مشکلاتی رو به رو خواهند شد.

وی با بیان اینکه نقدینگی مورد نیاز مرغداران به ۳-۴ برابر افزایش پیدا کرده است، گفت: البته دولت قول تأمین نقدینگی تولیدکنندگان این بخش را داده است که امیدواریم در روزهای آتی این وعده به مرحله عمل و اجرا برسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند اظهارکرد: قیمت جوجه یک روزه به شدت کاهش پیدا کرده و حتی خبرهایی رسیده است که در برخی از شهرهای کشور حتی معدوم کردن جوجههای یک روزه را داشتهایم که البته در خراسان جنوبی نبوده است.

خیریه در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش تقاضای مردم برای خرید گوشت مرغ در حال حاضر و در نتیجه تصمیم مرغداران برای کاهش تولید، ممکن است در ماه‌های آتی مجدد موجب افزایش قیمت مواد پروتئینی شود، گفت: بعید می دانم که قیمت گوشت مرغ از آنچه که دولت تعیین کرده است بیشتر شود و در هر حال به واسطه کاهش قدرت خرید مردم تقاضا برای مصرف نیز کم شده است.

وی در مورد تأمین نهاده نیز ادامه‌داد: وقتی نهاده در بازارگاه عرضه شود به راحتی می‌توان تهیه کرد و مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر بحث ما این است که با افزایش ۵-۶ برابری نهاده‌های طیور چون سویا نیاز به نقدینگی افزایش پیدا کرده است که به این موضوع باید توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر: ۱۵۳٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha