۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
۳۶۰ هکتار از اراضی ملی به بنیاد مسکن گلستان واگذار می شود
مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

۳۶۰ هکتار از اراضی ملی به بنیاد مسکن گلستان واگذار می شود

گرگان- لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که فرایند انتقال ۳۶۰ هکتار از اراضی ملی واقع در حریم و محدوده روستاها به بنیاد مسکن برای طرح جهش تولید مسکن در حال انجام است.

عبدالرحیم لطفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: عملیات شناسایی اراضی ملی برای طرح جهش ملی مسکن با همکاری کارشناسان بنیاد مسکن در روستاهای گلستان عملیاتی و نتایج آن برای واگذاری به کمیسیون ماده چهار ارائه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در بررسی میدانی صورت گرفته ۴۳۰ روستای گلستان هیچ عرصه ملی قابل واگذاری نداشتند.

وی همچنین در خصوص واگذاری اراضی ملی در محدوده و حریم شهرهای گلستان هم افزود: از ۲۴ شهر استان که عملیات شناسایی به صورت میدانی اجرایی شد ۱۳ شهر گلستان عرضه قابل واگذاری نداشتند، اما مقرر شد تا اراضی قابل واگذاری در ۱۱ شهر باقیمانده طی صورتجلسه به اداره کل راه و شهرسازی گلستان انتقال یابد.

لطفی اضافه کرد: در محدوده و حریم شهر گرگان ۱۴.۵، کردکوی ۳.۳، رامیان ۱۳.۵، دلند ۹.۳، آزادشهر ۳.۲، علی آبادکتول یک و مراوه تپه ۷۸ هکتار اراضی قابل واگذاری شناسایی که فرآیند انتقال در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: براساس مذاکراتی انجام شده با بنیاد مسکن برای سال جاری مشکلی برای تامین اراضی مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن وجود ندارد.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha