۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی ۳برابر صنعت بازدهی دارد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی ۳برابر صنعت بازدهی دارد

گرگان -عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی محور توسعه است و به رشد اقتصادی کمک می‌کند و با کمترین سرمایه گذاری سه برابر صنعت بازدهی دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد عسکری عصر شنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با شورای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اظهار داشت: کشاورزی محور توسعه است و به رشد اقتصادی کمک می‌کند و با کمترین سرمایه گذاری سه برابر صنعت بازدهی دارد.
وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی بیش از چهار میلیون بهره بردار دارد، افزود: کشاورزی به ۲۵ درصد اقتصاد ملی کمک می‌کند و منبعی غنی برای اشتغالزایی است.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه کشاورزی شکننده شده و چالش‌های جدی پیش رو دارد، گفت: یکی از این چالش‌ها عدم ارتباط حوزه اجرا و دانشگاه است که باوجود سه هزار هیئت علمی در مرکز تحقیقات و هفت هزار هیئت علمی در دانشگاه‌ها هنوز از این ظرفیت استفاده نکردیم.
عسکری افزود: در حوزه صادرات ظرفیت بالاست و ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی کشور به محصولات کشاورزی ما علاقمند هستند و اگر ظرفیت ایجاد کنیم می‌توانیم شیرهای نفت را برای صادرات ببندیم.
وی ادامه داد: هم حوزه اجرا مقصر است هم دانشگاه و هم حوزه قانونگذار و البته گذشتگان هم مقصر هستند و باید در این فضا حرکتی انجام دهیم که مثمر ثمر باشد.
عسکری با اشاره به بحران آب خاطرنشان کرد: بحران آب سال‌هاست جدی شده و دشت‌های حاصل خیز از مرحله بحران هم عبور کرده است، در این حوزه با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها خروجی خوبی نگرفتیم و با ادامه این روند مشکل حل نخواهد شد.
وی یادآور شد: در مجلس و در طرح امنیت غذایی تمام مشکلات بخش کشاورزی را در ۱۵ ماده جمع آوری و راهکارها را بررسی کردیم.
وی ادامه داد: با این طرح در قالب برنامه زمانبندی حرکت می‌کنیم تا به نتیجه برسیم و اگر اجرا شود بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به دلیل اقلیم متفاوت کشور باید جزو اولویت‌ها باشد اما نبود سیستم هیئت علمی در فضا این مشکلات را ایجاد کرده است.
عسکری افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس از تمام روسای دانشگاه‌های کشاورزی کشور دعوت می‌کند تا نشست مشترک داشته باشیم و بدون تعارف گفتگو و به این حوزه کمک کنیم.
وی ادامه داد: بسیاری از کشاورزان ما پیشرو و بروز هستند و محصولی که تولید می‌کنند ارگانیک است و ما باید در حوزه قانونگذاری فضای آرامی ایجاد کنیم تا به درستی تصمیم گیری شود زیرا ما در مقابل مردم مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
وی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های فوق العاده در حوزه کشاورزی، اگر علم در کنار اجرا قرار بگیرد تحول ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۳٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha