۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
نظارت مجلس بر نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

نظارت مجلس بر نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی

حسینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید کمیسیون متبوعش برنامه وزارت بهداشت و درمان درباره نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به بررسی نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی در کمیسیون متبوعش، گفت: از آنجایی که با موافقت مقام معظم رهبری مقرر شد؛ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای کمک به هزینه‌های درمان، تجهیزات پزشکی و پرداخت بیمه بیکاری -افراد بیکار شده همزمان با شیوع ویروس کرونا- برداشته شود، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با دعوت از مسئولان مربوط درصدد بررسی نحوه هزینه کرد این اعتبار است.

در سال ۹۸ حدود یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شد

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از تاکیدات اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توجه به حفظ ذخایر ارز در صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی با توجه به تحریم های ظالمانه و شرایط کنونی کشور است، ادامه داد: به منظور تحقق این امر بهتر است معادل ریالی یک میلیارد یورو که حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان است از محل سپرده های ریالی صندوق توسعه ملی برداشت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: براساس توضیحات سازمان برنامه و بودجه، در سال گذشته هم زمان با شیوع کرونا حدود یک هزار و دویست و سی و پنج میلیارد تومان خارج از روال تخصیص به وزارت بهداشت و درمان برای خرید دارو و تجهیزات پرداخت شد، علاوه بر این رقم ۲۰۰ میلیارد تومان برای پاداش پرسنل، حدود ۴۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۴ قانون بودجه و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ردیف‌های وزارت بهداشت نیز در سال ۹۸ به این وزارتخانه پرداخت شد، بنابراین در سال گذشته حدود یک هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

دیوان محاسبات نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص داده شده به وزارت بهداشت را به صورت ویژه بررسی کند

حسینی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات باید نحوه هزینه کرد اعتبارات تخصیص داده شده به وزارت بهداشت، درمان و آموزش را به صورت ویژه بررسی کند تا مشخص شود این اعتبارات در چه محل‌هایی هزینه شده است، تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۹ نیز تنخواهی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این وزارتخانه پرداخت شد همچنین حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از محل طرح تحول سلامت تخصیص داده شد. بنابراین در ماه‌های اخیر و از زمان شروع کرونا حدود سه هزار و ۵۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که همزمان با آغاز پاییز و سرما امکان شیوع گسترده ویروس کرونا وجود دارد باید از حال به دنبال چاره اندیشی بود و تعداد تخت های ICU را افزایش داد.

تکمیل بیمارستان‌هایی بنیمه تمام با استفاده از منابع حاصل از یک میلیارد یورو برداشت شده از صندوق توسعه ملی

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش مقرر شد، تمامی بیمارستان‌های نیمه تمامی که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند با منابع ۱۷ هزار میلیارد تومان تکمیل شوند تا به چرخه خدمت وارد شوند. استخدام نیرو، تولید واکسن آنفولانزا و ... نیز از جمله سایر برنامه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش است.

حسینی ادامه داد: با توجه به عدم پذیرش سایر بیماران در ماه‌های اخیر در بیمارستان‌ها، درآمد اختصاصی بیمارستان‌‎ها کاهش چشمگیری پیدا کرده این در حالی است که در گذشته بخش زیادی از هزینه‌ی آنها از محل درآمدهای اختصاصی به دست می آمد بنابراین باید وزارت بهداشت برنامه جداگانه‌ای نیز برای جبران این ضررها داشت.

کد خبر: ۱۵٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha