۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
طرح رتبه‌بندی معلمان اصلاح شده و اعتبارات آن افزایش داشته است
وزیر آموزش و پرورش:

طرح رتبه‌بندی معلمان اصلاح شده و اعتبارات آن افزایش داشته است

همدان - وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است، گفت: طرح رتبه‌بندی اصلاح شده و اعتبارات آن افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ یوسف نوری ظهر پنج شنبه در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه باید در راستای جامعه دانش‌بنیان گام برداشتگفت: از سال ۸۱ تا سال ۸۵ تلاش و بازگشت سرمایه به وزارت آموزش و پرورش بررسی شد که نرخ بازگشت آن و ارزش افزوده آن بیشتر از ۱۰ درصد نیست.

وی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده آموزش و پرورش بعد از معدن بالاترین ارزش افزوده است که در فضاهای مختلف تجلی می‌یابد، گفت: ۸۵ درصد فارغ‌التحصیلان مدارس فنی جذب بازار می‌شوند ضمن اینکه آموزش‌های دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی برای جامعه خواهد داشت در حالی که ما از این مسئله غافل می‌شویم.

نوری با بیان اینکه باید فرهنگسازی صورت گیرد که نقش آموزش و پرورش حتی در عرصه تولید و دانش‌بنیان نیز اثرگذار بوده و محل شکل‌گیری خیلی از این موارد در آموزش و پرورش است، گفت: یکی از اقدامات ما در سند تحول بنیادین این بوده که حضور موثری در فضای دانش‌بنیان داشته باشیم و اگر تربیت دانش‌آموزان در مدرسه در حوزه دانش‌بنیان رخ دهد کار بهتر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه غیر حضوری شدن مدارس در ایام کرونا در کشور به صورت افراطی رخ داد و برای رفع این مشکل تلاش زیادی انجام شد، اضافه کرد: دانش‌آموزان دچار مشکل و جاماندگی تحصیل شده بودند که برای رفع آن از ابتدای تیرماه کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود.

رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش
نوری به رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم جذب نیرو و بازنشستگی معلمان کمبودهایی رخ داده که اقداماتی در رفع مشکل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر استخدامی را وارد چرخه کردیم، عنوان کرد: تعیین تکلیف‌های مجلس در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر این نزدیک به ۱۵ هزار نفر دانشجوی سال چهارم دانشگاه فرهنگیان داریم که کارورزی خود را در مدارس انجام خواهند داد و ۲۵ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز داریم که از آنها بهره خواهیم برد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته ۷۱ هزار نفر بازنشسته فرهنگی داشتیم که امسال این تعداد بیشتر خواهد شد، گفت: اگر می‌توانستیم از برنامه‌های متنوع خارج از مدرسه استفاده می‌کردیم وضعیت بهتری داشتیم اما متاسفانه خانواده‌ها از این فضا می‌ترسند در حالی که اگر این اتفاق رخ می‌داد شرایطی بهتری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه برخی از چالش‌های دیگر هستند که می‌توان به ساخت فضای فیزیکی برای دانش‌آموزان و همکاران اشاره کرد بیان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها اختصاص یافته و استفاده از ظرفیت خیرین و دو برابر کردن آن از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به هفت هزار میلیارد تومان مورد توجه بوده است.

نوری با بیان اینکه درباره دانشگاه فرهنگیان نسبت دانشجو به استاد بیش از ۹۰ به یک است ادامه داد: درخواست جذب هیئت علمی را دادیم تا وارد چرخه شوند و مشکل برطرف شود.

اجرای رتبه‌بندی معلمان مورد توجه است و نظر ما بر کیفی‌سازی این طرح نه کمی‌گرایی است

وزیر آموزش و پرورش از توجه به مسئله رفاهی معلمان و نیز بیمه و درمان این قشر سخن گفت و افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان مورد توجه است و نظر ما بر کیفی‌سازی این طرح نه کمی‌گرایی است.

وی بیان کرد: کار طرح در کمیسیون تمام شده و پس از آن باید در دولت تصویب و اجرا شود و معلمان مطمئن باشند طرح از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است.

نوری گفت: برخی قصد دارند به گونه‌ای رفتار کنند که گویی این دو میلیون و ۵۰۰ هزار معلم کشور دست به اعتراض زده‌اند در حالی که طرح رتبه‌بندی اصلاح شده و اعتبارات آن افزایش هم داشته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر رتبه‌بندی به هدف اصلی خود برسد افزایش آن خیلی راحت تر خواهد بود، گفت: در بخش دانش‌بنیان یک و نیم میلیون یورو برای آموزش دانش‌آموزان و معلمان اختصاص یافته و موسسات دانش‌بنیان نیز در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      2 0
      آقای وزیر اگر درست شده رتبه بندی احکام را صادر کنید وعده شما هفته معلم بود که محقق نشد حال قول خرداد را دادید پس اجرا کنید اگر راست می گویید