۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه نیازمند همکاریهای بانکی
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه نیازمند همکاریهای بانکی

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: در صورت اتصالات بین بانکهای ایران و روسیه، تجار دو کشور بصورت مستقیم و بدون نیاز به سیستم های بین المللی می توانند سرمایه گذاری های خود را انجام دهند.

به گزارش بازار، علیرضا کلاهی افزود:‌ مشکلات بانکی، یکی از ترمزهای اصلی ما در بخش خصوصی بوده که امیدوارم با نشستهای مشترک تجاری ایران و روسیه در دو- سه ماه آینده، این مشکلات برطرف شود.

وی اضافه کرد: در صورت اتصالات بین بانکی دو کشور بصورت مستقیم و بدون نیاز به سیستم های بین المللی، تجار ایران و روسیه می توانند سرمایه گذاری های خود را انجام دهند.

کلاهی ارتباط بانکی دو کشور را قدم بزرگی در تجارت دو کشور عنوان کرد و گفت: اگر این اتفاق بیافتد ما شاهد جهش حجم تجارت بین دو کشور خواهیم بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران از برگزاری همایش مشترک تجاری ایران و روسیه در تهران ابراز خشنودی کرد و افزود: دو کشور، سرمایه گذاری های مشترک و بحث های تجاری مغفول مانده زیادی دارند که باید توسعه یابد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق ایران گفت: کشور روسیه مواد اولیه ای مثل چوب دارد که ما نیاز داریم ضمن اینکه ما هم تولیداتی داریم که در شرایط کنونی که اروپایی ها روسیه را تحریم کردند فرصتی برای ما ایجاد شده تا بتوانیم نیازهای روسیه را برطرف کنیم.

کد خبر: ۱۵۳٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha