۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
بانک لوازم پزشکی در سراسر کشور ایجاد می شود
مدیرعامل مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور:

بانک لوازم پزشکی در سراسر کشور ایجاد می شود

نوده فراهانی، مدیرعامل مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور گفت: از سال ۹۸ با شیوع بیماری کرونا گروهی از خیرین کشور توانستند با امانت دادن دستگاه های اکسیژن ساز، میلیاردها تومان به مردم نیازمند کمک کنند.

بازار؛ گروه صنعت: مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور که از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده تاکنون توانسته در خیلی از وقایع طبیعی ناگوار سراسر کشور خدمات جهادی خود را به مردم آسیب دیده ارائه کند. ساخت مسکن در مناطق سیل زده تا کمک رسانی در اوج شیوع بیماری کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی، تنها بخش کوچکی از فعالیت های حمایتی این گروه از افراد است.

در رابطه با نحوه راه اندازی این مجمع تا خدمات اقتصادی و محرومیت زدایی پزشکی که این افراد طی چهار سال راه اندازی آن ارائه کرده اند؛ حمیدرضا نوده فراهانی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث به بازار گفت: مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی با حضور خیرین که در حوزه های مختلف صادرات، واردات، توزیع و عرضه کالا به بیمار در مراکز درمانی فعال هستند از سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرده است.

وی اضافه کرد: این افراد در حوزه های مختلف به خصوص مرتبط با حوزه تخصصی خودشان که تجهیزات پزشکی است ایفای نقش و در صحنه های مختلف و حوادث گوناگون حضور پیدا می کنند. سعی همگی ما براین بوده در کنار مردم حضور یابیم و به وظیفه اجتماعی که بر عهده مان است به نحو احسن عمل کنیم.

طی پویش نذر اکسیژن با کمک خیرین و مجامع دیگری که در حوزه سلامت به مردم خدمت می کردند توانستیم تعداد قابل توجهی، یعنی در حدود چند ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز را به استان های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان ارسال کنیم و در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار دهیم

از اهدای ماسک تا شرکت در پویش نذر اکسیژن
مدیرعامل مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۹۲ نفر شخصیت حقیقی و حقوقی در هیئت امنای مجمع حضور دارند که همگی از اعضای فعال در صنف تجهیزات پزشکی هستند و به نحوه های مختلف از جمله مالی، فکری و تخصصی این مجمع را حمایت می کنند.

وی با اشاره به همزمانی شروع فعالیت مجمع با شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: بلافاصله بعد از شروع به کار مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور با بحران کرونا مواجه شدیم؛ بنابراین کارشناسانی را به کارگاه هایی که نسبت به تولید ماسک اقدام می کردند ارسال کردیم تا تولیدکنندگان با الزامات و استاندارد های حوزه پزشکی آشنا شوند. تمام سعی مان بر این بود که در یک محیط پاک بهترین کالا با بالاترین استاندارد در اختیار نهادها و مردم عادی قرار بگیرد.

نوده فراهانی ادامه داد: مجمع خیرین نیز چندین مرحله پویش نذر ماسک انجام داد و با منابع مالی که از مجموعه خیرین صنف به دست آمد توانست تعداد قابل توجهی در چند مرحله ماسک پرستاری و سه لایه استاندارد به طور رایگان بین هموطنان استان های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان رضوی، مرکزی، تهران و خوزستان توزیع کند. البته این موضوع به صورت خیلی گسترده تر در مراکز درمانی استان خوزستان در مقایسه با استان های دیگر انجام شد و به صورت داوطلبانه در مراکز مختلف این استان حضور یافتیم و ضمن اهدای ماسک رایگان، آموزش های اولیه را هم در خصوص بیماری کرونا منتقل ارائه دادیم.

وی افزود: همچنین طرح های دیگه ای که انجام دادیم پویش نذر اکسیژن بود که با کمک خیرین و مجامع دیگری که در حوزه سلامت به مردم خدمت می کردند توانستیم تعداد قابل توجهی، یعنی در حدود چند ۱۰۰ دستگاه اکسیژن ساز را به استان های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان ارسال کنیم و در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار دهیم و تمام اینها سبب شد دست به دست هم دهیم تا در یک فضای امن و پاک و بهداشتی و سالم قرار بگیریم.

اهدای موقت تجهیزات پزشکی به بیماران
نوده فراهانی با اشاره به طرحی که این مجمع در حال حاضر دنبال می کند، بیان کرد: با توجه به اینکه پاندمی کرونا کاهش یافته اکنون درحال برگزاری طرحی با عنوان شفا گستر هستم تا بر اساس آن، لوازم و تجهیزات پزشکی را به صورت رایگان و امانت در اختیار بیمار نیازمند قرار دهیم که اغلب این لوازم نیز در گروه تجهیزات مراقبت خانگی قرار می گیرند.

وی با اشاره به دستگاه های مراقبت خانگی که در اختیار نیازمندان قرار می گیرد، اضافه کرد: این تجهیزات شامل دستگاه اکسیژن ساز، تخت مواج، درجه تب، فشارسنج و... می شود. زمان استفاده از این تجهیزات هم به نحوی است که تا بیمار به آن ها نیاز داشته باشد امانت تحت اختیار اوست اما بعد از اینکه دیگر به آن نیاز نداشت برگشت داده می شود. پس از برگشت دستگاه ها آن ها را اورهال و از لحاظ بهداشتی به آن ها رسیدگی می کنیم و در اختیار متقاضی بعدی قرار می دهیم.

این عضو صنف تجهیزات پزشکی کشور با اشاره به طرح دیگری که در جریان است ادامه داد: یک کانون همیاری با این هدف که به بیمار نیازمند وام قرضه الحسنه پرداخت کنیم ایجاد کرده ایم. منابع مالی این کانون نیز از مبالغی که خیرین در اختیارمان قرار می دهند تامین می شود تا قدری از دغدغه های مالی بیماران بکاهیم.

طرح شفاگستر می تواند در سراسر کشور و در شعبات مختلف توسعه یابد و به عنوان یک بانک لوازم پزشکی همیشه در اختیار باشد تا بتوانیم آن هر لحظه و در هر نقطه از کشور به شهروندان خدمات لازم را ارائه دهیم

هدف گسترش طرح شفاگستر در سراسر کشور
مدیرعامل مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور با اشاره به هدف گذاری ای که برای طرح شفاگستر انجام شده، بیان داشت: این طرح می تواند در سراسر کشور و در شعبات مختلف توسعه یابد و به عنوان یک بانک لوازم پزشکی همیشه در اختیار باشد تا بتوانیم آن هر لحظه و در هر نقطه از کشور به شهروندان خدمات لازم را ارائه دهیم.

نوده فراهانی اضافه کرد: اکنون یکی از شعب این مجمع در شهرستان الیگودرز با خیرین همان شهرستان فعالیت می کند. این شعبه را با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد تومان تجهیز کرده ایم و در حال حاضر این مرکز به صورت مستقیم به بیماران خدمت می کند.

وی در خصوص مزایای فعالیت مجمع خیرین صنف تجهیزات پزشکی کشور گفت: خیلی از افرادی که در در زمان شیوع بیماری کرونا نیاز به مراقبت های درمانی در خانه داشتند باید یک دستگاه اکسیژن ساز را به مبلغی در حدود ۴ میلیون تومان برای ۲۰ روز تا یک ماه اجاره می کردند که با کمک خیرین صنف تجهیزات پزشکی توانستیم به صورت رایگان این خدمات را به مردم نیازمند ارائه دهیم و به نوعی میلیاردها تومان به مردم خدمت رسانی شد.

نوده فراهانی در خصوص چشم انداز ۵ ساله این مجمع اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم تا ۵ سال دیگر شعب مجمع را در تمامی استان ها فعال کنیم. این مجمع نیز با هدف خیر پروری، انتشار و توسعه فرهنگ انفاق که ریشه دار در تاریخ و سنت و مذهب و دین ما است بتوانیم از خیرین مناطق مختلف کمک بگیریم و تخصص خودمان را در اختیار این دوستان به خصوص خیرین صنف تجهیزات پزشکی در شهرستان ها و استان ها قرار دهیم و با افتتاح شعبات خیلی نزدیک و با فاصله کم خدماتمان را به دست نیازمندان برسانیم. البته امیدواریم در یک روزی هیچ کسی به هیچ تجهیزات پزشکی نیازمند نباشد و همه در سلامت کامل باشند.

کد خبر: ۱۵۳٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha