۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
ضرورت ورود مسئولانه انجمن های سازه فارس در طرح نهضت ملی مسکن
معاون عمرانی استانداری فارس تاکید کرد؛

ضرورت ورود مسئولانه انجمن های سازه فارس در طرح نهضت ملی مسکن

شیراز- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بر ضرورت ورود مسئولانه و متعهدانه انجمن های صنفی از جمله انجمن سازه در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمود رضایی در جمع اعضای هیئات مدیره انجمن سازه های فولادی سراسر کشور عنوان کرد: رویکرد مناسب و عملکرد تخصصی این انجمن و به کارگیری اصولی سازه های فولادی می تواند در ارتقای تکنولوژی ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به اصلی ترین شعار دولت که همان ساخت انبوه مسکن به میزان ۴ میلیون واحد در چهار سال است گفت: در بحث ساخت انبوه مسکن، تجارب و سوابق زیادی در گذشته داشته ایم که امروز باید از این تجربه ها درس گرفته و خطاها و در این راستا اشتباهات احتمالی اجرای این طرح را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تنها راه تحقق این طرح را استفاده از تکنولوژی های جدید و ارزان سازی ساختدانست و افزود: دولت معتقد است که با روش های ساخت و ساز سنتی نمی توان اهداف اجرای این طرح را محقق ساخت؛ فرمول های ساخت، کیفیت و زمان ساخت و کنترل هزینه های ساخت از جمله موارد مهم و کلیدی در خصوص اجرای طرح تولید انبوه مسکن است.

رضایی با عنوان اینکه پس زمینه ذهن بسیاری از افراد از فرآیند اجرای این طرح، ساخت واحدهای مسکونی فاقد کیفیت است، بیان کرد: امروز اراده دولت و مجلس برای ساخت واحدهای مسکونی انبوه و البته با کیفیت، اهمیت مسائل سازه را بسیار پررنگ می کند.

به گفته وی تحقق اصلی ترین شعار دولت در بحث تولید انبوه مسکن با تامین مجموعه ای از زیرساخت‌های اساسی از جمله تخصیص زمین، تامین اعتبار مالی، تامین مصالح ساختمانی با کیفیت در حد انبوه ، به کارگیری پیمانکاران، مجریان و سازندگان ذی‌صلاح، مشارکت انجمن‌های صنفی و تولید کنندگان و مجریان سازه و نیز استفاده از تولیدات و فناوری‌های نوین محقق خواهد شد.

در استان فارس و در کشور ظرفیت مطلوبی از تولید سازه های باکیفیت وجود دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: در بحث ایفای نقش سیستم های سازه ای، در استان فارس و در کشور ظرفیت مطلوبی از تولید سازه های باکیفیت وجود دارد اما متاسفانه تا به امروز در چرخه ساخت و ساز ازاین ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده و دلیل آن شاید این است که به این تولید کنندگان فضای کافی برای ورود موثر به این چرخهداده نشده است.

رضایی با عنوان اینکه در بحث تامین بنا در طرح نهضت ملی مسکن به جایگاه انجمن سازندگان سازه های فولادی اشاره شده است، تاکید کرد :سازه‌ها و فناوری‌های نوین ساختمانی، عامل ارتقای کیفیت و سرعت ساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن‌ می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری بین تمامی زنجیره‌های فعال در صنعت ساخت‌وساز برای اجرای بهینه طرح نهضت ملی مسکن، افزود: کیفیت و سرعت دو ویژگی اجرای طرح مسکن دولت است تضمین کیفیت واحدهای این طرح با همکاری های همه‌جانبه محقق می‌شود ودر این باره باید در موارد مختلف از جمله انتخاب نوع سیستم سازه‌ای، نوع مصالح، شیوه حمل و نقل، شرایط انتخاب پیمانکاران ونظارت مستمر، منسجم و در هماهنگی، دقت نظر ویژه ای صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه با اشاره به قدرالسهم قابل توجه انجمن انبوه سازان در ساخت و ارائه مسکنهای با کیفیت، عنوان کرد : با وجود ظرفیت عظیم و مدیران تصمیم گیر در سازمان های نظام مهندسی و انجمن انبوه سازان، تا بهامروز میان مدیران این دستگاه ها هماهنگی لازم وجود نداشته و نگاه های جزیره ای آنان به نفع فرآیندهای ساخت و ساز نبوده؛ علاوه بر آن نبود وجود قوانین جامع و یکپارچه نیز به این شکاف در حوزه کار حرفه ای دامن زده است.

رضایی ورود مجلس برای اصلاح قانون نظام مهندسی و تمام ارکان ساخت و ساز را برای بهبود کیفیت ساخت و ایجاد یکپارچگی دراین سیستم لازم و ضروری دانست.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha