۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تولید لکوموتیو ایرانی ۲۵ درصد زیر قیمت بازار جهانی

تولید لکوموتیو ایرانی ۲۵ درصد زیر قیمت بازار جهانی

عبدالهی، عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: در حال حاضر لکوموتیو ایرانی پارس ۳۳ با توان ۳۳۰۰ اسب بخار، ۲۵ درصد زیر قیمت نمونه مشابه خارجی در کشور تولید و بهره برداری می شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: قاسم عبداللهی در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی گفت: در راستای تولید لکوموتیو ایرانی برنامه ریزی هایی صورت گرفته و با توجه به مباحث مربوط به تحریم‌ها و تامین منابع مالی ارز، برنامه تولید لکوموتیو ایرانی (پارس ۳۳) در دستور کار است.

عضو انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: کارخانه البرز نیرو توان تولید ماهانه یک دستگاه از این نوع لکوموتیو را دارد و ضریب آمادگی به کار این لکوموتیو به طور میانگین ۸۸ درصد است.

عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی در توضیح قدرت این لکوموتیو گفت: این لوکوموتیو دارای قدرت ۳ هزار ۳۰۰ اسب بخار است و به خاطر استفاده از فناوری میکروپروسسور در این لکوموتیو، توان آن در حالت دوبله ۳۰ درصد افزایش می یابد.

عبدالهی گفت: هزینه تولید لکوموتیو ایرانی پارس ۳۳ حداقل ۲۵ درصد زیر قیمت لکوموتیوهای خارجی،‌ بوده که در شرایط فعلی کشور به صرفه است.

عبدالهی با اشاره به نقش بخش خصوصی در جابه جایی بار شبکه ریلی گفت: سال ۱۴۰۰ شرکت‌های بخش خصوصی ۴۰ درصد بار شبکه ریلی کشور را جابجا کردند که قابل توجه است.

وی در ادامه بیان داشت: با تزریق سالانه ۵۰ تا ۶۰ دستگاه لکومتیو به شبکه ریلی کشور، مشکلات این حوزه برطرف می شود و حتی با واگذاری واردات لکوموتیو به بخش خصوصی می توانیم شاهد انتقال دانش و فناوری به صنعت حمل و نقل ریلی کشور نیز باشیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha