۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
صنعت ساختمان از رکود خارج نشده است
در گفتگو با بازار؛

صنعت ساختمان از رکود خارج نشده است

ساری- فاطمی، دکتری زمین شناسی مهندس از دانشگاه کوماتو ژاپن و فعال در صنعت ساختمان با اشاره به چالش های فراوان صنعت ساختمان سازی در کشور گفت: هنوز این صنعت پولساز از رکود خارج نشده است.

محمدرضا فاطمی عقدا در گفتگو با خبرنگار بازار برخوردها با صنعت ساختمان سازی ددر کشور رانامناسبت خواند گفت: پرداخت تسهیلات با شیوه صنعتی سازی در کشور مغایرت دارد.

وی بر لزوم حمایت بانک ها از صنعت ساخت وساز و مسکن تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات متناسب با صنعتی سازی نیست و تاکنون فکری به حال این صنعت نشده است.

وی با اظهار اینکه متاسفانه برابر ساخت وسازهای اصولی مقاومت می کنیم، گفت: هنوز از کارگران فصلی، بی تجربه و بی مهارت در این زمینه استفاده می شود درحالی صنعت ساختمان پیچیده و فنی است.

عقدا یادآور شد: هنوز بتن در محل آماده و ساخته می شود در حالی که مسئله بتن بسیار مهم است و نباید کامیون حمل بتن متوقف شود زیرا اگر زمان مصرف آن بگذرد قابل استفاده نخواهد بود.

وی ناهماهنگی طراحان، سازندگان و بهره برداران را از دیگر چالش های صنعت ساختمان بیان کرد و گفت: صنعت پولساز ساختمان مظلوم واقع شده است و اگر با مشکل مواجه شود تمام صنایع و اشتغال دچار آسیب می شود.

وی گفت: در دولت یازدهم با یک حرف وزیر وقت صنعت ساختمان به رکود رفت و تاکنون به راه نیفتاده است و بی توجهی به این صنعت و دارای چالش بودن برای صنعت ساختمان مطلوب نیست.

فاطمی یادآور شد: جامعه ما به این باور نرسید که ساختمان را باید اصولی بسازیم و تعریف درستی از صنعتی سازی ساختمان نداریم.

کد خبر: ۱۵۲٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha