۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
یک سوم ارز کشور از بخش معدن و صنایع معدنی تامین می شود

یک سوم ارز کشور از بخش معدن و صنایع معدنی تامین می شود

بخش معدن و صنایع معدنی امروز در حال خدمات رسانی به سایر اجزای اقتصاد کشور است به طوری که از هر سه دلار ارز کشور، ‌ یک دلار از این حوزه تامین می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ایمیدرو،  خداداد غریب پور با تاکید بر این امر، خاطر نشان کرد: امسال ۵۸۰ میلیون دلار طرح در گل گهر راه اندازی شده و این مجموعه ۲.۵ میلیارد دلار طرح در دست اجرا یا راه اندازی دارد، فولاد مبارکه تختال های API را با صرفه جویی سالانه ۳۰۰ میلیون یورویی راه اندازی کرده، ‌ عملکرد ملی مس در ۶ ماه به اندازه ۱۲ ماه سال قبل بوده، ‌ فولاد خوزستان به بالاترین صادرات رسیده، منطقه ویژه خلیج فارس نقش ارزنده ای در توسعه صادرات و ارزآوری ایفا می کند و همچنین آلومینای جاجرم (بنابر گزارش سازمان مدیریت صنعتی) سریع ترین رشد را در بین ۵۰۰ شرکت به دست آورده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: فولاد مبارکه به زودی با رسیدن به سرمایه ۲۱ هزار میلیارد تومانی از بزرگ ترین هلدینگ بازار بورس (پتروشیمی خلیج فارس) سبقت می گیرد. همچنین پس از آن شرکت مس، چادرملو و گل گهر هم افزایش سرمایه خواهند داشت.

وی با بیان رشد ۱۵ درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی در هشت ماه امسال و بیش از ۵ درصدی تولید فولاد خام در ۱۱ ماه ۲۰۱۹، گفت: حوزه معدن و صنایع معدنی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار طرح از ابتدای سال ۹۸ راه اندازی کرده و ۱.۵ میلیارد دلار نیز آماده راه اندازی دارد.

کد خبر: ۱٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha