واردات گندم توسط بخش خصوصی آزاد شد| دستور مخبر برای تامین سریع کالاهای اساسی
رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در گفتگو با بازار:

واردات گندم توسط بخش خصوصی آزاد شد| دستور مخبر برای تامین سریع کالاهای اساسی

زرگران رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی از صدور مجوز برای واردات گندم توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: برای تامین نیازهای داخلی به واردات ۷.۸ میلیون تن از این محصول نیاز داریم.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: کاوه زرگران رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرگزاری بازار از صدور مجوز برای واردات گندم توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: طی جلسه ای که انجمن غلات ایران با مخبر معاون اول رییس جمهور داشتیم، مشکلاتی که در تامین نهاده و غلات وجود دارد، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه قرار بر این شد که واردات گندم توسط بخش خصوصی آزاد شود و مشکلاتی که در تامین و واردات کالاهای اساسی و نهاده های دامی وجود دارد، رفع شود. به دنبال این نشست همچنین دو روز پیش هم در کمیسیون اقتصادی دولت آزاد سازی واردات گندم توسط بخش خصوصی به تصویب رسید و از همین امروز فعالین اقتصادی می تواند در این حوزه ورود پیدا کنند.

او در ادامه با اشاره به برخی پیش بینی‌ها مبنی بر نیاز به واردات حداقل ۷.۸ میلیون تن گندم طی امسال، گفت: بخش خصوصی پتانسیل واردات نصف این مقدار را دارد. اما با توجه به برداشت داخلی، قیمت گندم داخلی در نیمه اول سال مناسب تر از گندم های وارداتی است. بنابر این پیش بینی می شود که واردات این محصول در نیمه دوم امسال توجیه اقتصادی داشته باشد و حجم زیادی واردات را در پاییز و زمستان شاهد بودیم.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره نیاز دیگر اقلام گفت: میزان مصرف جو در ایران به طور میانگین حدود ۶.۵ میلیون تن است که پیش بینی می‌شود امسال ۴.۵ میلیون تن جو وارد شود. در حالی که میزان واردات سال گذشته در این بخش حدود ۳.۳ میلون تن بود.

زرگران همچنین با اشاره به اینکه احتمالا بیشترین حجم واردات مربوط به ذرت به میزان ۱۰ میلیون تن باشد، افزود: نیاز ایران به واردات غله و دانه‌های روغنی طی امسال، حدود ۲۵ میلیون تن برآورد می‌شود.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Hamid IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      خدا بخیر کنه دست بخش خصوصی تو بازار ایران یعنی رانت و فساد
    • امیری IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      0 0
      اگر با ارز آزاد وارد کنند نه تنها رانتی نیست کمک به نیاز داخل است تازه می‌توانند با تبدیل آن به محصولات دیگر و صادرات آنها به تولید، اشتغال و درآمد مملکت کمک کنند