۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
سایه منازل مبله بر سر مراکز اقامتی معتبر شیراز| دولت تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت اقامتگاه بدهد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سایه منازل مبله بر سر مراکز اقامتی معتبر شیراز| دولت تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت اقامتگاه بدهد

شیراز- فرهادی، رئیس اتحادیه مسافرخانه داران و مهمانپذیران فارس گفت: اجاره آپارتمان و منزل به صورت غیر قانونی در گوشه و کنار شهر انجام می شود.

هدایت اله فرهادی در گفتگو با خبرنگار بازار در این رابطه توضیح داد: بسیاری از افراد بدون داشتن مجوز فعالیت با اجاره آپارتمان و منزل خود به مسافران در قالب واحد اقامتی، حریم صنفی اتحادیه مسافرخانه داران و مهمانپذیران فارس را شکستند و زمینه تشدید رکود در واحدهای صنفی را فراهم آورده اند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تداخل صنفی در همه مشاغل ایجاد شده، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد با در اختیار قرار دادن آپارتمان و منازل مسکونی خود به مسافران در نقاط مختلف شهر شیراز واحدهای صنفی ما را به چالش کشیده اند به نحوی که در برخی موارد هزینه اجاره این واحدهای مسکونی به مسافران در قالب واحد اقامتی بیش از تعرفه اتحادیه صنف مسافرخانه داران و مهمانپذیران است.

در چند سال اخیر واحدهای مبله برای اجاره در تمام نقاط شهر پراکنده شده است
این فعال صنفی با عنوان اینکه در گذشته واحدهای اقامتی در قالب خانه های مبله که در اختیار مسافران قرار می گیرد عمدتا در محدوده دروازه قرآن و حوالی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مناطق گردشگری شیراز بود گفت: در چند سال اخیر این واحدها در تمام نقاط شهر پراکنده شده و تعداد آنان هر روز در حال افزایش است.

رییس اتحادیه مسافرخانه داران و مهمانپذیران فارس با عنوان اینکه اتحادیه املاک در سال های گذشته هر گونه اجاره روزانه املاک را منع کرده، عنوان کرد: اجاره های کوتاه مدت در سایت های متعدد انجام می شود.

فعالیت این خانه های مبله بدون هیچ قانون و نظارت مراجع رسمی و فقط براساس توافق شفاهی بین صاحب خانه و مسافر است و در همه ساعت های از شبانه روز نیز انجام می شود

فرهادی گفت: فعالیت این خانه های مبله بدون هیچ قانون و نظارت مراجع رسمی و فقط براساس توافق شفاهی بین صاحب خانه و مسافر است و در همه ساعت های از شبانه روز نیز انجام می شود به دلیل اینکه هیچ نهاد و سازمانی بر این خانه های مبله نظارتی ندارند و با توجه به اینکه کرایه پائین تری نسبت به هتل ها و مراکز اقامتی رسمی، می گیرند، شمار مراجعان آنها نیز زیاد است.

این فعال صنفی خاطر نشان کرد: فعالیت غیرمجاز این واحدهای مسکونی باعث کم رونقی فعالیت مراکز اقامتی رسمی شده و صنعت هتلداری و بومگردی شده و در نهایت ادامه حیات مراکز اقامتی معتبر را تهدید می کند.

رییس اتحادیه مسافرخانه داران و مهمانپذیران فارس ادامه داد: این خانه ها و منازل مبله که به وفور در سطح شهر وجود دارند و تبلیغات آنها در فضای مجازی نیز قابل دسترس است نه هزینه ای بابت عوارض و مالیات می پردازند و نه پسماند یا هزینه تمدید پروانه فعالیت را پرداخت می کنند.

دولت تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار سرمایه گذاران مسکن قرار دهد
فرهادی با اشاره به اینکه دولت باید تسهیلات ارزان قیمتی برای ساخت اقامتگاه های ارزان در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار دهد، گفت:شاید با وجود تسهیلات و در نظر گرفتن سیاست های تشویقی عده ای برای ساخت اقامتگاه های ارزان قیمت ترغیب شوند.

وی افزود: در کلان شهر شیراز تنها حمایتی که در حوزه گردشگری و از فعالیت مهمانپذیرها صورت گرفته در شورای شهر بوده است.

رئیس اتحادیه مسافرخانه داران و مهمانپذیران فارس ادامه داد: مصوبات شوراهای ادوار گذشته شورای فعلی در خصوص معافیت های مالیاتی به ویژه در بافت تاریخی فرهنگی و بازسازی مرمت خانه های موجود در این بافت ها از جمله این حمایت ها بوده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha