۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
درخواست ابطال ۱۳ پروانه قنادی | کسب و کار قنادان گلستانی در خطر است
رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گرگان:

درخواست ابطال ۱۳ پروانه قنادی | کسب و کار قنادان گلستانی در خطر است

گرگان-نجاتی،رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گلستان گفت: با حذف ارزدولتی، افزایش دستمزد کارگران و حامل های انرژی تولیدقنادی ها با مشکل مواجه شده تاجاییکه تاکنون ۱۳ تقاضای ابطال پروانه دریافت کردیم.

فرامرز نجاتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با حذف ارزترجیحی، افزایش دستمزد کارگران و افزایش قیمت حامل های انرژی تولید قنادی ها با مشکل مواجه شده و تا کنون ۱۳ تقاضای ابطال پروانه دریافت کردیم؛ تعطیلی اصناف اینچنینی و به الطبع بیکاری هشداری برای دولت است.

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی فروشان گلستان افزود: آزاد سازی ارز، تهیه مواد اولیه را برای قنادان و بستنی فروشان با مشکل مواجه کرده است و علاوه بر آن افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران و همچنین افزایش حامل های انرژی سبب شده که رونقی در صنف قنادی و بستنی فروشان وجود نداشته باشدو کسبه این صنف دست از کار بشویند و به سراغ شغل دیگری بروند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان برای دستمزد، حامل های انرژی و هزینه های کارگاه پرداخت می کنیم و با آزاد سازی ارز ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان نیز برای تهیه مواد اولیه هزینه خواهد شد.

نجاتی با بیان این نکته که عرضه شیرینی با قیمت کیلویی ۳۰ هزار تومان باشد منجر به افزایش تقاضا می شود، افزود: زمانی که این محصول کیلویی ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد تقاضا به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه قنادان با اشاره به اینکه مسئولان تاکنون حمایتی از ما نداشتند، تصریح کرد: مردم توان خرید شیرینی با قیمت بالا را نخواهند داشت و همین امر سبب شده تا تولید و فروش محصولات کم شود و همه اینها منجر به تعدیل نیرو خواهد شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ تقاضای ابطال پروانه دریافت کردم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که اجازه ندهیم این بنگاه های کوچک اقتصادی از بین برود و دولت نیز در این مسیر باید با ما همراهی داشته باشد.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha