۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۹
تولید روزانه حدود ۵۰۰ تن کیسه‌ پلاستیکی در کشور

تولید روزانه حدود ۵۰۰ تن کیسه‌ پلاستیکی در کشور

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط‌ زیست : طبق آمار غیررسمی، میزان تولید کیسه‌های پلاستیکی در کشور بیش از ۱۷۷ هزار تن در سال تخمین زده می‌شود که این رقم معادل ۴۹۰ تن در روز است.

به گزارش بازار، حسن پسندیده گفت: طبق یک کار پژوهشی در میدان‌های میوه و تره‌بار تهران روزانه حدود ۲۱ تن و سالیانه حدود هفت هزار و ۵۰۰ تن کیسه پلاستیک مصرف و فقط چهار درصد آن فشرده‌سازی و دفن و مابقی در محیط رها می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی خبر داد و گفت: در این آئین‌نامه به جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی مخرب محیط‌زیست با کیسه‌های تخریب‌پذیر و سازگار با محیط‌زیست و ممنوعیت و محدودیت تولید، توزیع و مصرف کیسه‌های با ضخامت کمتر از ۲۵ میکرون در بازه زمانی برنامه پنج ساله تأکید شده است.

پسندیده افزود: اغلب کشورها به جنبش جهانی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی پیوسته‌اند و دارای برنامه‌های ملی و یا منطقه‌ای هستند. بر اساس گزارش برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد (UNEP) ۱۲۷ کشور قوانین و مقرراتی را برای منع و یا کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تصویب کرده‌اند.

برای نمونه چین از سال ۲۰۰۸ توزیع کیسه‌های پلاستیکی با ضخامت کمتر از ۲۵ میکرون را در فروشگاه‌ها ممنوع و جریمه متخلفان را ۱۰ هزار یوان تعیین کرده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha