۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
قیمت خودروها در تلاطم سامانه فروش وزارت صمت| خودرو ارزان شد؟
بازار گزارش می دهد

قیمت خودروها در تلاطم سامانه فروش وزارت صمت| خودرو ارزان شد؟

شاهین، تارا، کوییک و دنا پلاس اتوماتیک چهار محصولی هستند که از آغاز به کار سامانه فروش خودرو وزارت صمت با افزایش قیمت در بازار مواجه شدند، سامانه ای که بیشتر عامل گرانی به جای ارزانی بوده است.

بازار؛ گروه خودرو: با گذشت حدود ۱۰ روز از آغاز به کار سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت، قیمت خودروها در هفته جاری در بازار فراز و فرود فراوانی را تجربه کرده است. هرچند که بخشی از این فراز و فرود مربوط به بحث آزادسازی واردات خودرو است، اما نمی توان اثر سامانه فروش وزارت صمت را نیز نادیده گرفت. علیرغم اینکه ممنوعیت فروش خودرو به دلیل راه اندازی سامانه مذکور از سوی وزارت صمت به خودروسازان ابلاغ شده بود موج گرانی را ایجاد کرده است.

اما در روزهای اخیر بازار سمت و سو جدیدی گرفته و قطعا تا زمان واردات خودرو به کشور، بازار خودرو آنطور که باید و شاید، روی ارزانی را به خود نخواهد دید، در ادامه به بررسی قیمتی چهار خودرو پر فروش داخلی در بازار داخل خواهیم پرداخت:

قیمت خودروها در تلاطم سامانه فروش وزارت صمت| خودرو ارزان شد؟

شاهین طی ۱۰ روز گذشته سه میلیون تومان جهش قیمتی را تجربه کرده است، اما از ابتدا هفته جاری تاکنون بها این خودرو در بازار آزاد تثبیت شده است

تثبیت قیمت شاهین
خودروشاهین به عنوان محصول جدید گروه خودروسازی سایپا، در بازار داخل چندان خوش فروش نیست. این خودرو طی ۱۰ روز گذشته سه میلیون تومان جهش قیمتی را تجربه کرده است، اما از ابتدا هفته جاری تاکنون بها این خودرو در بازار آزاد تثبیت شده است. هرچند احتمال کاهش قیمت این محصول در بازار رخ ندهد، اما فاکتورهای بازار نشان از پایداری قیمت این خودرو دارند.

قیمت خودروها در تلاطم سامانه فروش وزارت صمت| خودرو ارزان شد؟

تارا از اواخر هفته گذشته افت پنج میلیون تومانی را تجربه و قیمت آن تثبت شده است، گفتنی است که پارامترهای بازار نشان از گرانی مجدد این خودرو در حال حاضر ندارد

تارا بد فروش تر ازهمیشه
باتوجه به اینکه احتمال برنده شدن متقاضیان خودرو تارا در ثبت نام خودرو به دلیل بد فروش بودن این محصول افزایش یافته است، تارا طی ۱۰ روز گذشته در بازار آزاد پنج میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرده است. این افت قیمت ناشی از افزایش عرضه نبوده، بلکه حجم خرید و فروش این خودرو در بازار کاهش یافته است. البته آزادسازی واردات خودرو نیز نسبت به کاهش قیمت این محصول بی تاثیر نبوده و نیست. تارا از اواخر هفته گذشته افت پنج میلیون تومانی را تجربه و قیمت آن تثبت شده است، گفتنی است که پارامترهای بازار نشان از گرانی مجدد این خودرو در حال حاضر ندارد.

کوییک پلاس اتوماتیک اواخر هفته گذشته کاهش قیمتی را تجربه اما اوایل هفته جاری بها این خودرو دو میلیون تومان افزایش یافت

کوییک اتوماتیک دومیلیون گران تر شد
گروه خودروسازی سایپا، کوییک را با شعار ارزان ترین خودرو اتوماتیک کشور تولید کرد، اما این خودرو در بازار خلاف شعار مذکور را ثابت کرده است. کوییک پلاس اتوماتیک اواخر هفته گذشته کاهش قیمتی را تجربه اما اوایل هفته جاری بها این خودرو دو میلیون تومان افزایش یافت. رفتار بازار نشانگر آن است که این خودرو در هفته آینده از ۳۵۰ میلیون تومان بهایش بیشتر خواهد شد.

قیمت خودروها در تلاطم سامانه فروش وزارت صمت| خودرو ارزان شد؟

دنا پلاس اتوماتیک اواسط هفته گذشته با جهش پنج میلیون تومانی همراه و بهای آن از ۴۸۵ میلیون تومان به ۴۹۰ میلیون تومان رسید

دنا پس از گرانی قیمتش ثابت شد
خودرو دنا پلاس اتوماتیک یکی از محصولات پر فروش گروه صنعتی ایران خودرو در بازار است، این خودرو اوایل هفته گذشته با جهش قیمتی مواجه بود. این خودرو اواسط هفته گذشته با جهش پنج میلیون تومانی همراه و بهای آن از ۴۸۵ میلیون تومان به ۴۹۰ میلیون تومان رسید. رفتار بازار نشان می دهد که این خودرو بزودی مجدد در بازار گران می شود. هرچند باید منتظر بود و دید که قیمت این محصول پس از واردات خودرو در بازه ۴۰۰ میلیون تومانی قرار خواهد داشت.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha