۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
۴۶۲ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

۴۶۲ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی تردد کردند

ارومیه- سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های آذربایجان غربی از تردد ۴۶۲ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان طی سالجاری خبر داد.

بهزاد برقی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در طول دو ماه گذشته امسال ۴۶۲ هزار مسافر از ۵ پایانه مرزی استان تردد کرده اند، افزود: با توجه به اتمام محدودیت های کرونایی و تردد از پایانه های مرزی این میزان در مقایسه با پارسال ۵۰۰ درصد افزایش نشان میدهد.

وی ادامه داد: در این مدت پایانه مرزی رازی با ۱۷۱ هزار مسافر و پایانه مرزی بازرگان با ۱۵۱ هزار مسافر به همراه پایانه مرزی تمرچین با ۷۹ هزار نفر مسافر در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند.

برقی خاطرنشان کرد: همچنین در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه کامیون و بالغ بر ۳۱۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق پایانه های مرزی استان تردد کردند.

وی از رسیدگی به ۱۵۶ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در دو ماه نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: در ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری ۱۲۲ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر طی سه جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و ۳۴ پرونده تخلفاتی نیز مربوط به شرکتهای حمل و نقل بخش کالا و مسافر طی ۶ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برقی خاطرنشان کرد: عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه ، عدم رعایت مقررات حمل و نقل ، پروتکل های بهداشتی، فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیر مجاز بوده و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سو استفاده از شناسه ملی و کدپستی ، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه ، عدم حضور و نظارت مدیر فنی ، عدم پرداخت کرایه راننده و عدم وجود تجهیزات ایمنی می شود.

وی گفت: همچنین در سال گذشته ۲۸ فقره پرونده حریم قانونی راه ، ۲۰ فقره پرونده سرقت تابلو و علائم ، ۱۶ فقره پرونده مطالبه خسارت و ۱۷ فقره پرونده متفرقه کیفری و حقوقی توسط اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی بررسی شد و در سال جاری نیز گشت های راهداری و کارشناسان حقوقی این اداره کل با این قبیل تخلفات به شدت برخورد می کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha