همه کشورها باید در متاورس سرمایه گذاری کنند| آینده بزرگی در انتظار آن است
گفتگو با معاون رشد و استراتژی موسسه فناوری هند

همه کشورها باید در متاورس سرمایه گذاری کنند| آینده بزرگی در انتظار آن است

پرنجال اگاروال میگوید: آینده بزرگی را برای فناوری متاورس می بینم. جهان به سمتی می رود که کار و اوقات فراغت به صورت مجازی شکل می گیرد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: همانطور که مید انیم با توسعه فناوریهای نوظهور زندگی روزمره افراد و کسب وکارها هم دستخوش دگرگونی میشود. این درحالی است که متاورس یکی از این فناوریهای نوظهور دنیای امروز است که البته هنوز در مرحله نوپای خود قرار دارد و برخی کشورها همچون کره جنوبی در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کرده اند. در همین راستا گفتگویی با پرنجال اگاروال؛ انجام داده ایم تا از دیدگاه های وی درباره این فناوری نوظهور آگاه شویم.

پرنجال اگاروال؛ معاون رشد و استراتژی موسسه فناوری هند است. همچنین وی گردآورنده ان اف تی و علاقه مند دیفای Mudrex (به بزرگترین پلتفرم سرمایه گذاری شاخص ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل می شود) است.

*آینده متاورس را چگونه می بینید؟
آینده بزرگی برای فناوری متاورس متصور است. جهان به سمتی می رود که کار و اوقات فراغت به صورت مجازی شکل می گیرد. . متاورس این تجربه را افزایش می‌دهد و مردم تجارب فراگیرتری را می‌خواهند. به عنوان مثال، جام جهانی فوتبال بعدی را در نظر بگیرید. بنابراین انتخاب شما این خواهد بود که آیا من این رویداد را از طریق تلویزیون تماشا می کنم یا هدستی به سر می گذارم و مسابقه را در زمین تجربه می کنم.

*چرا کشورها باید بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنند؟
همه کشورها باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند. پایتخت کره جنوبی، سئول، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد Metaverse Seoul را راه اندازی کند و حدود ۳.۳ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کند. کشور کارائیب باربادوس در حال تلاش برای تبدیل شدن به اولین کشور مستقل با سفارت در متاورس است. من فکر می کنم این یک راه عالی برای کشورهای کوچک، به ویژه کشورهای جزیره ای است تا میراث خود را به نمایش بگذارند و ارتباط جهانی بهتری ایجاد کنند.

همچنین، برای کشورهایی که نیروی کار کمتر یا کشورهای کم درآمد هستند، منطقی است که سریع‌تر به متاورس نقل مکان کنند و فرصت‌های بیشتری برای دسترسی مردم به دنیا فراهم کنند.

متاورس* چه تاثیری بر اقتصاد دیجیتال دارد؟
مردم زمان آگاهانه فیزیکی بیشتری را در متاورس نسبت به دنیای واقعی سپری خواهند کرد و ارزش مالی متاورس شروع به به چالش کشیدن ارزش اقتصادی دارایی های دنیای فیزیکی خواهد کرد. مردم معمولاً برای شغل، کسب درآمد، خرید، ملاقات با دوستان و حتی ازدواج در متاورس اقدام می کنند.

صفحه‌کلید تخت، صفحه‌کلید و ماوس ناپدید می‌شوند و با عینک‌های ویفر مانند (ویفرهای شیشه‌ای قطعات دایره‌ای از شیشه‌های دقیق هستند که در بسیاری از کاربردهای فنی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند)و لنزهای تماسی برای همکاری فضایی در چند رشته جایگزین می‌شوند.همچنین یک رابط کنترل جدید تکامل خواهد یافت.

انسان های دیجیتال خدمات مشتری را برای خرید و سایر فعالیت ها و پشتیبانی از راه دور با اطلاعات پوشش داده شده در XR (XR مخفف «واقعیت گسترده» است، یک اصطلاح که VR، AR و MR را پوشش می دهد)ارائه می دهند.

داده های مصنوعی تولید شده از جهان های شبیه سازی شده، ربات ها را به حل مشکلات راهنمایی می کند و انسان ها را از کارهای پرخطر نجات می دهد.

افکار انسان می‌توانند با XR و رابط‌های کامپیوتری مغز (BCI) ردیابی، ثبت و تحت تأثیر قرار گیرند که منجر به مقررات متمرکز بر حریم خصوصی می‌شود. نیروی مغز برای تصمیم گیری به جای حفظ کردن استفاده می شود.

*چه تاثیری متاورس بر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارد؟
متاورس و ارز دیجیتال مفاهیم جداگانه ای هستند و می توانند بدون یکدیگر وجود داشته باشند.

با این حال، یک هم افزایی بالقوه بین این دو ایده وجود دارد. از آنجایی که مردم زمان و پول زیادی را در متاورس صرف می‌کنند، غیرمتمرکز بودن متاورس و تراکنش‌ها ضروری است. بنابراین، با افزایش فناوری متاورس، من مطمئن هستم که سرمایه گذاری های کریپتو رشد خواهند کرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha