۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
میوه های وارداتی ارزانتر از میوه های ایرانی| کارگر: نجومی بودن قیمت میوه های نوبرانه طبیعی است
بازار گزارش می دهد

میوه های وارداتی ارزانتر از میوه های ایرانی| کارگر: نجومی بودن قیمت میوه های نوبرانه طبیعی است

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: نجومی بودن قیمت میوه های نوبرانه طبیعی است و این اتفاق مختص ایران نیست و در دیگر کشورها نیز شاهد آن هستیم.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: قیمت میوه های بهاری همچنان نوبرانه مانده و در مغازه های وسط شهر تهران قیمت زردآلو ۹۵ هزار تومان، گیلاس ۱۲۰ هزار تومان، قیمت توت فرنگی ۱۴۰ هزار تومان قیمت انگور ۱۲۰ هزار تومان و... است. البته قیمت همین میوه ها با کمی کیفیت پایین تر در سطح شهر و میادین میوه و تره بار تا نصف نیز تقلیل می یابد، در حالی که نوسان قیمت میوه های وارداتی بسیار محدود و ناچیز است. از همین رو اکثر مردم ترجیح می دهند میوه های زمستانی و یا وارداتی را به جای میوه های وطنی بهاری بخرند.

هم اکنون در میوه فروشی ها قیمت هر کیلو گوجه سبز حدود ۷۶ هزار تومان است در حالی که میوه استوایی پاپایا کیلویی ۷۹ هزار تومان در دسترس است. ویا تقریبا تمامی میوه های ایرانی فصل بهار و نوبرانه تابستانی گرانتر از موز وارداتی هستند.

قیمت متفاوت زردآلو در سطح شهر تهران
قیمت های متفاوت زردآلو

اسداله کارگر در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص قیمت میوه های نوبرانه تابستان اظهارداشت: نجومی بودن قیمت میوه های نوبرانه طبیعی است و این اتفاق مختص ایران نیست بلکه در دیگر کشورها نیز شاهد آن هستیم و جهانی است.

وی با بیان اینکه امسال در بخش میوه های نوبرانه شاهد اتفاق خوبی بودیم، افزود: فراوانی میوه ها سبب شد که میوه های نوبرانه در زمان خیلی کوتاهی به عرضه انبوه برسد و در بازار با فراوانی آن روبرو بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات با عنوان اینکه کالاها در این صنف زمان ندارند، افزود: نمی توان گفت قیمت یک محصول را می توان یک سال ثابت نگهداشت بلکه عمدتا با نوسانات بسیاری روبرو است که بخشی از آن به دلیل نوبرانه بودن و بخشی دیگر به دلیل میزان عرضه و تقاضا تغییر پیدا می کند.

کارگر با عنوان اینکه همه کالا ها در این صنف در بدو ورود به بازار افزایش قیمت دارد، افزود: اما این افزایش قیمت بیش از چند روز زمان نمی برد و کاهش می یابد، همانگونه که امسال شاهد این موضوع بودیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاها مانند گوجه، سیب زمین و هویج بودیم و در رسانه ها نیز بازتاب های بسیاری داشت، خاطرنشان کرد: اکنون قیمت این کالا ها بسیار کاهش پیدا کرده و به طور مثال قیمت هویج در بازار به کیلویی سه هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات با اشاره به اینکه ما قیمت میوه های نوبرانه را در نرخ نامه هایمان نیز نمی آوریم، بیان کرد: قیمت این میوه ها در ابتدای هفته ممکن است ۱۰۰ هزار تومان باشد و در وسط هفته به ۴۰ و یا ۳۰ هزار تومان کاهش یابد و این از جمله محاسن این صنف است.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      2 0
      چطور کارگران تامین اجتماعی روزی صدو سی نه هزارمیگیرن به کارگران دیگه دویست به بالا میگیرن بیمه روزی ده هزارتومان بیشتر که نیست
    • علی قرای IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      0 0
      ما مگه تو این مملکت جمهوری اسلامی میوه هم میشه خرید با این گرانی ها