۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۲
گلستان نیازمند توسعه «صنایع پاک» و با ارزش افزوده بالا است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

گلستان نیازمند توسعه «صنایع پاک» و با ارزش افزوده بالا است

گرگان- جوزدانی، مدیر شرکت شتابگران فناوری گلستان با اشاره توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری برای توسعه مراکز دانش بنیان، گفت: گلستان اکوسیستم زیبایی دارد و نیازمند صنایع پاک و با ارزش افزوده بالا است.

محمدسجاد جوزدانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان نیازمند توسعه شرکت های بیوتکنولوژی در حوزه های مختلف است؛ در ۱۰ سال گذشته توسعه فیزیکی خوبی رخ داده است سازمان ها، ساختمان ها، شتاب دهنده ها و پارک علم و فناوری در همه جای کشور راه اندازی شده اما هنوز افکار و ذهن ها عوض نشده است.

مدیر شرکت شتابگران فناوری گلستان افزود: باید بپذیریم که از لحاظ ذهنی و فکری بستر واقعی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و یا مراکز خلاق و نوآوری وجود ندارد.

وی ادامه داد: ایران رتبه صد و بیستم از لحاظ سهولت راه اندازی کسب و کارها را دارد و هنوز وقتی می خواهیم از اقتصاد گلستان صحبت کنیم به سراغ میگو و شیلات و گندم می رویم.

جوزدانی گفت: استان گلستان اکوسیستم زیبایی دارد و نیازمند صنایع پاک و دوستدار محیط زیست با ارزش افزوده بالا و نیروی متخصص است.

مدیر شرکت شتابگران فناوری گلستان افزود: باید از صنایع آلاینده فاصله بگیریم به عنوان مثال در همین شرکت صنعتی آق قلا یک شرکت دانش‌بنیان است که تولید کننده داروی درمان سرطان است و ارزش افزوده آن سه هزار درصد است و جزو ۱۰ داروی پرفروش جهان محسوب می شود ما باید به سراغ حمایت و یا راه اندازی چنین شرکت هایی برویم.

وی ادامه داد: شاید در کلام و سخنرانی سخن از دانش بنیان بزنیم اما در باطن همچنان افکار قدیمی بر ذهن ها حاکم است.

جوزدانی تاکید کرد: هنگامی می توانیم بگوییم دانش‌بنیان‌ها توسعه یافتند که اگر فردی چند میلیارد تومان سرمایه داشت به سراغ خرید زمین و ملک نرود بلکه به سراغ توسعه شرکت‌های دانش بنیان برود شرکت های دانش بنیان شرکت های ریسک و خطر پذیری هستند.

گفتنی است شرکت شتابگران فناوری گلستان در زمینه طراحی و تولید تجهیزات پیشرفته کنترل عفونت در گلستان فعال است و برند مختلفی شامل تجهیزات هوشمند بهداشت دست، تجهیزات تصفیه هوا و تجهیزات مه پاش برای صنایع غذایی و سالن های دام و طیور تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز و هم اکنون ۲۰ نیروی متخصص در آن فعالیت می کنند.

کد خبر: ۱۵۲٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha