۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
مشارکت فعال در حوزه تکمیل زیرساخت‌های بخش صنعت با محوریت شهرک‌های صنعتی

مشارکت فعال در حوزه تکمیل زیرساخت‌های بخش صنعت با محوریت شهرک‌های صنعتی

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت یکی از مأموریت‌ها مهم این وزارتخانه را مشارکت فعال در حوزه تأمین و تکمیل زیرساخت‌های بخش صنعت و تولید با محوریت سازمان صنایع کوچک در سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش بازار، شهاب جنابی امروز سوم خرداد در نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان در بندر انزلی با اشاره به مصوبات سفرهای دولت به استان‌ها گفت: در ۹ ماهه آغاز به کار دولت سیزدهم، ۲۱ سفر استانی توسط رئیس جمهور و هیئت دولت انجام شده که خوشبختانه مصوبات خوبی برای شهرک‌های صنعتی در این سفرها صادر شده که باید با همه توان، برای اجرای آنها تلاش کرد.

وی با بیان این‌که پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است افزود: طرح فعال سازی واحدهای راکد صنعتی و ارتقاء ظرفیت واحدهای نیمه فعال نیز از دیگر اولویت‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت در این وزارتخانه اشاره و اضافه کرد: طرح آمایش برای بخش صنعت، معدن و تجارت کشور یک ضرورت است و پس از جمع بندی آن با همفکری ذینفعان این بخش در شهرستان و استان، فعالیت‌های آتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مبتنی بر این سند دنبال خواهد شد تا در آن، ضمن توجه به اشتغال آینده شهرستان، از ظرفیتها و فرصتهای موجود در هر منطقه بطور مناسب استفاده شود.

جنابی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح، در هر شهرستان متناسب با فرصت‌ها و نیازهایی که از حیث اشتغال وجود دارد، تصمیمات لازم برای نحوه ی فعالیتهای آتی بخش صنعت، معدن و تجارت شهرستان در آینده، اتخاذ می‌شود که بسیار حایز اهمیت است.

وی نقش شهرک‌های صنعتی استان‌ها در طرح آمایش سرزمین را بسیار مهم عنوان و اظهار امیدواری کرد این طرح در شهرستان‌ها و استان‌ها با قوت تمام اجرایی شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که مسئولان همواره باید دغدغه فعالان تولید و اقتصاد را دغدغه خود بدانند، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره بر روی این مطلب تأکید دارند و در ارتباط با شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک نیز باید این موضوع پررنگ‌تر باشد.

جنابی تأکید کرد: در شهرک‌های صنعتی بزرگ، بهتر است پیشخوان‌های پاسخگویی شکل بگیرد تا فعالان اقتصادی بتوانند با سهولت بیشتری، دغدغه‌ ها و مسائل خود را دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از سامانه سازمان هوشمند و واگذاری الکترونیکی زمین توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: اقدامات تحولی خوبی در حوزه بازطراحی فرآیندهای کاری و استفاده از سامانه های نرم افزاری، در تعامل معاونت هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران صورت گرفته است که یک مرحله از آن، در سامانه ای که امروز رونمایی شد، مشاهده می شود و این کار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز خطای انسانی یا نگرانی از بروز تخلف های احتمالی خواهد داشت و به شفافیت فرایند واگذاری زمین در شهرک های صنعتی و سهولت آن برای ذینفعان کمک خواهد کرد.

جنابی با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق شعار امسال با عنوان "تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین" افزود: با توجه به اهمیت موضوع شعار امسال که از سوی رهبر معظم تعیین شده است، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ی مشخصی برای تحقق این شعار طراحی کرده است که مبتنی بر آن، اقدامات مشخصی نیز برای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی پیش بینی شده است که لازم است با قوت و جدیت دنبال شود.

مشاور وزیر و مدی کل حوزه وزارتی در پایان، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، تقارن این موضوع مهم با جلسه امروز را حائز اهمیت خواند و با یادآوری این جمله کلیدی که "خرمشهرها در پیش است"، افزود: وقتی خاطرات فتح خرمشهر از سوی کسانی که آن دوران را درک کرده اند بیان می شود، ضمن ایجاد امید مضاعف در انسان، این درس مهم نیز یادآوری می شود که با توکل بر خدا و تلاش و مجاهدت خالصانه که نصرت الهی را نیز می تواند در پی داشته باشد، ان شاءالله خرمشهرهای پیش رو نیز فتح خواهد شد و آینده ی روشنی پیش روی کشور و مردم عزیزمان خواهد بود.

در نشست اجرایی و تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که به مدت دو روز به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در بندر انزلی آغاز به کار کرده است، مهم‌ترین موضوعات اجرایی حوزه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در قالب ۸ کارگروه تخصصی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

در آیین گشایش این گردهمایی و با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه سازمان هوشمند و واگذاری الکترونیکی زمین در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان یکی از طرح های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت رونمایی و از ۹ شرکت شهرک‌های صنعتی که در شاخص‌های برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ حائز رتبه‌های برتر شدند، قدردانی شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha