۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
فرش دستباف هنر صنعتی با ۳۰ رشته وابسته
رئیس مرکز فرش ایران مطرح کرد

فرش دستباف هنر صنعتی با ۳۰ رشته وابسته

رافع، رئیس مرکز فرش ایران گفت: هم اکنون در زنجیره تولید و تامین فرش دستباف، ۳۰ رشته وابسته به این صنعت فعال است.

به گزارش بازار، فرحناز رافع با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار اتحادیه و تشکل در فرش دستباف وجود دارد، افزود: افراد زیادی اعم از رنگرز، رفوگر، نساج، بافنده، تاجر و ... در تولید و تامین فرش دستباف فعالند که خدمات آنان فرش ما را به هویت ایرانی تبدیل کرده است.

رئیس مرکز فرش ایران با اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی فرش دستباف در مرکز ملی فرش گفت: با راه اندازی این دبیرخانه، نخبگان و مشاهیر فرش دستباف کشور و حتی کسانی که فوت کرده اند، ضمن معرفی آنها، با الگو سازی برای جوانان این هنر صنعت را حفظ و برای آیندگان معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال گسترده در سطح کشور در زمینه فرش دستباف ادامه داد: در هفت ماهه سال گذشته (۱۴۰۰) بیش از ۳۵ هزار شغل جدید در زنجیره ارزش فرش ایجاد کردیم که به دست توانای زنان و مردان هنرمند ایرانی توانستیم فعالیت بزرگی را رقم زده و کارآفرینی قابل توجهی در حوزه صنعت فرش به وجود آوریم.

رافع افزود: فرش دستباف صنعتی است که از ابتدای تولید، ۳۰ رشته وابسته به آن مانند نخ ریسی، رنگرزی و مرمت. تعریف شده که بافندگان و تولید کنندگان برای صادرات و بازاریابی این صنعت باید برنامه ریزی کنند.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش ایران امسال با راه اندازی خانه‌های خلاق و کسب و کارهای نوپایی (استارتاپ) برای بازاریابی فرش به منظور افزایش صادرات ضمن معرفی فعالان و شاخصان این عرصه به جامعه ایرانی و جامعه جهانی، این میراث و هنر صنعت را برای آیندگان حفظ و نگهداری می‌کنیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha