۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
عرضه بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز CNG در استان همدان
در سال ۹۸ محقق شد؛

عرضه بیش از ۱۵۰ میلیون مترمکعب گاز CNG در استان همدان

همدان - مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان گفت: سال گذشته ۱۵۰ میلیون و ۲۹۹ هزار متر مکعب گاز طبیعی فشرده در استان عرضه و مصرف شد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: میزان مصرف سوخت پاک در ۳۶۵ روز از سال گذشته ۸۰۰ هزار مترمکعب کمتر از سال گذشته اش بوده و در مجموع شاهد کاهش نیم درصدی مصرف این نوع سوخت نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف هر متر مکعب CNG معادل ۰.۹ لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین است، افزود: سال گذشته حدود ۱۳۷ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

روستایی سوخت پاک را جایگزین مناسبی برای بنزین دانست و ادامه داد: گاز طبیعی فشرده علاوه بر به صرفه بودن از لحاظ هزینه و کمک به اقتصاد خانواده، در حفظ محیط زیست و داشتن هوایی پاک برای ما و آیندگان موثر خواهد بود.

روستایی یادآور شد: آبان ماه سال گذشته و پس از اجرای نظام جدید توزیع سوخت، روند مصرف گاز طبیعی فشرده تا پایان بهمن ماه صعودی بود اما پس از زمزمه شیوع ویروس کرونا در کشور و محدود شدن رفت و آمدها و اجرای قوانین منع تردد، شاهد کاهش نه تنها سوخت پاک بلکه انواع سوخت مایع نیز در بخش حمل و نقل بودیم.

مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در مراکز عرضه گاز طبیعی فشرده خبر داد و تأکید کرد: عملیات سوختگیری در این مراکز فقط توسط اپراتور انجام می شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در ۴۷ جایگاه استان همدان سوخت CNG عرضه می شود که از این تعداد ۲۳ باب دو منظوره (سوخت مایع و سی ان جی) و ۲۴ باب تک منظوره (گاز طبیعی فشرده) است.

روستایی اضافه کرد: در سال گذشته بخش CNG جایگاه نگین غرب در شهر همدان و مجتمع خدماتی رفاهی ایران زمین شهر ملایر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین جایگاه های ۲۹ فروردین شهر همدان و ولایت شهر تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه اندازی و در مدار خدمت رسانی قرار گرفت.

امین روستایی با اشاره به اینکه ۳ جایگاه جدید CNG در منطقه در دست احداث است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری این مراکز به بهره برداری رسیده و خدمات دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۶ نازل عرضه CNG در استان همدان فعال بوده و در سال ۹۸ به طور میانگین از هر نازل حدود ۵۶۵ هزار متر مکعب سوخت به مشتریان تحویل شده است.

کد خبر: ۱۵٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha