۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
مجوزی برای تغییر قیمت شوینده‌ها صادر نشده است
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان:

مجوزی برای تغییر قیمت شوینده‌ها صادر نشده است

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تأکید کرد: تغییر قیمت‌ محصولات شوینده‌ به تصویب نرسیده و هرگونه افزایش قیمت، گرانفروشی محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی نجف‌پور، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با اشاره به بازار پر تلاطم محصولات شوینده‌ گفت: مردم نسبت به تغییرات ناگهانی قیمت‌ها در آینده تجربه خوبی ندارند، به همین دلیل خریدهای هیجانی می‌کنند و احتکار خانگی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ‌گونه مجوزی برای افزایش قیمت محصولات شوینده‌ صادر نشده است، تصریح کرد: در حال توافق برای درصد افزایش قیمت‌ها در این صنف هستیم. افزایش قیمت‌ها باید در ستاد تنظیم بازار تصویب و اعلام رسمی شود.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود: در روزهای اخیر شاهد عرضه برخی محصولات بالاتر از قیمت مصوب بودیم که باید دستگاه‌های نظارتی برخورد کنند.

نجف‌پور در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه احتمال افزایش قیمت شوینده‌ها وجود دارد، ولی هنوز تصویب نشده است، گفت: طبق کارشناسی‌های صورت گرفته، در محصولات پرمصرف‌ مانند پودرهای شوینده، قیمت‌ها کمتر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: این احتمال وجود دارد که این افزایش قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار به تصویب نرسد و راهکارهای جایگزین مطرح شود، به همین دلیل تا زمانی که افزایش قیمت‌ها به تصویب نرسد و ابلاغ رسمی نشود، هرگونه افزایش قیمت گرانفروشی محسوب می‌شود.

نجف‌پور تصریح کرد: مردم برای برخورد با تخلفات احتمالی می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ تخلفات را به صنعت معدن تجارت و تعزیرات اطلاع دهند.

کد خبر: ۱۵۲٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha