۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع آبله میمونی

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع آبله میمونی

سازمان بهداشت جهانی درباره شیوع گسترده آبله میمونی در جهان هشدار داد.

به گزارش بازار، سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گسترده آبله میمونی در جهان هشدار داد.

بر اساس این گزارش، سازمان جهانی بهداشت روز شنبه اعلام کرد با گسترش نظارت‌ها در کشورهای مختلف، موارد بیشتری از آبله میمونی در حال شناسایی است.

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد تا روز شنبه، ۹۲ مورد تأیید شده و ۲۸ مورد مشکوک به آبله میمونی از ۱۲ کشور عضو این سازمان گزارش شده است، اما تاکنون کسی بر اثر ابتلا به این بیماری جانش را از دست نداده است.

موارد تأیید شده و مشکوک ابتلا به آبله میمونی بیشتر در انگلیس، اسپانیا و پرتغال و بقیه موارد نیز از استرالیا، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئد و آمریکا گزارش شده است.

روز یکشنبه، اتریش یک مورد ابتلا به آبله میمونی را در پایتخت این کشور یعنی وین تأیید کرد که نخستین بار امسال گزارش شد.

یکی از مشاوران ارشد پزشکی آژانس امنیت بهداشت انگلیس هشدار داد موارد جدید ابتلا به آبله میمونی در حال حاضر هر روز در این کشور گزارش می‌شود و بیشتر آن‌ها در مناطق شهری شناسایی می‌شوند.

روز یکشنبه، انریکه رویز اسکودرو وزیر بهداشت اسپانیا در منطقه مادرید گفت ۳۰ مورد تأیید شده و ۴۰ مورد دیگر نیز در حال بررسی قرار دارد.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد انتقال این بیماری از انسان به انسان در میان افرادی که تماس فیزیکی نزدیکی با یکدیگر دارند، رخ می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد اقدامات فوری در این زمینه باید بر روند اطلاع رسانی به افرادی که در معرض بیشترین آسیب در مقابل ابتلا به آبله میمونی قرار دارند و ارائه اطلاعات دقیق برای جلوگیری از انتقال هر چه بیشتر آن متمرکز باشد.

عامل این بیماری ویروس آبله میمون است که عضوی از خانواده ویروس‌های آبله است، اگرچه علائم آن ممکن است با شدت کمتری باشد.

علائم آبله میمونی شامل تب، سردرد، تورم، کمردرد و درد عضلات می‌شود که برخی از آن‌ها به تدریج تبدیل به جوش‌هایی می‌شود که اغلب روی صورت، دست‌ها و پاها ظاهر می‌شوند.

ویروس می‌تواند از طریق زخم پوستی، مجاری تنفسی یا از طریق چشم، بینی یا دهان وارد بدن شود. این ویروس همچنین می‌تواند از طریق مادر به کودک و رابطه جنسی منتقل شود.

دوره نهفتگی این بیماری معمولا شش تا ۱۳ روز طول می‌کشد و گاهی اوقات تا ۲۱ روز نیز ادامه می‌یابد. اکثر بیماران می‌توانند ظرف چند هفته شاهد بهبودی باشند.

هیچ درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد، اما با پیشگیری قابل کنترل است. تحقیقات نشان داده است واکسیناسیون علیه آبله ۸۵ درصد در پیشگیری از ابتلا به آبله میمونی موثر است.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha