۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
۲۰ طرح عمرانی در منطقه آزاد ماکو اجرایی می شود
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفتگو با بازار:

۲۰ طرح عمرانی در منطقه آزاد ماکو اجرایی می شود

ارومیه- عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اجرای ۲۰ طرح عمرانی در این منطقه خبر داد و گفت: برای اتمام این طرح های عمرانی هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفتگو با خبرنگار بازار جاده ساریسو، جاده لجستیک، منابع ذخیره آب شهرک صنایع سبک و پل روستای قره جالو را از جمله طرح های در دست اجرا در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: از زمان آغاز فعالیت منطقه آزاد ماکو در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۸۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی در این منطقه صرف شده است.

وی با بیان اینکه این طرحها با اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو و با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه عاشورا در دست اجراست، گفت: همچنین آماده سازی شهرک صنعتی سبک، چهاربانده کردن مرحله نخست جاده کمربندی به طول ۱۱ کیلومتر و تعریض جاده لجستیک برای تقویت و ایجاد زیرساخت و جذب سرمایه گذار از جمله طرح های در دست اجراست که بیش از ۵۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای آنها تخصیص شده است.

عبدالرحیمی با بیان اینکه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، با هدف رفع محرومیت از شمال استان، منطقه آزاد ماکو با اجرای طرح های زیربنایی گامی مهمی در مسیر تحقق شعار سال به پیش برداشته است گفت: طرح های عمرانی در بزرگترین منطقه آزاد کشور در حال اجرا و این منطقه به کارگاهی بزرگ برای رشد و پیشرفت اقتصادی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین از راه اندازی اتاق فکر جذب سرمایه گذاری و توسعه منطقه خبر داد و اضافه کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های فکری متخصصین و صاحب نظران منطقه، جوانان خالق و مبتکر، پیشکسوتان صاحب تجربه جهت هم افزایی اقتصادی و توسعه ای، در راستای تحقق رسالت ها و نیل به اهداف شرکت که همانا بستر سازی برای رشد و توسعه اقتصادی، صنعتی، عمرانی و بازرگانی منطقه آزاد ماکو است، این اتاق فکر راه اندازی می شود.

وی با تاکید بر مشارکت ظرفیت های انسانی در راستای توسعه منطقه بیان کرد: این شرکت از طریق جذب سرمایه های داخلی و خارجی و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی به کلیه فعالین اقتصادی منطقه در چارچوب سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی و اساسنامه شرکت در افق چشم انداز و ماموریت آن در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت دارد لذا با ایجاد اتاق فکر، کلیه نخبگان، صاحب نظران و جوانان منطقه در برنامه ریزی های آینده این شرکت برای جذب سرمایه گذاری و توسعه منطقه مشارکت می کنند.

عبدالرحیمی با اشاره به عملیات اجرایی فاز اول پروژه فنس کشی منطقه آزاد ماکو به طول ۱۰ کیلومتر در حال اجراست، افزود: پروژه فنس کشی منطقه آزاد ماکو که ۵ کیلومتر سمت راست و ۵ کیلومتر سمت چپ دروازه ورودی در حال احداث است با اعتبار ۲۵۶ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون در حال اجرا است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستانهای ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است که در منتهی الیه شمال غربی کشور واقع شده و حدود ۷۵ درصد مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین منطقه آزاد ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان (خودمختار نخجوان) واقع شده است.


کد خبر: ۱۵۲٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha