۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کارگاه‌های طلای اصفهان کمبود مواد اولیه دارند| مشکلات صادراتی
مسئول کمیته فلزات اتاق بازرگانی اصفهان:

کارگاه‌های طلای اصفهان کمبود مواد اولیه دارند| مشکلات صادراتی

اصفهان – حبیب‌الهی؛ مسئول کمیته فلزات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کارگاه‌های طلاسازی اصفهان چند مشکل اساسی دارند که مشکل تامین مواد اولیه و نوسانات قیمت این مواد از مهم ترین موارد است.

ابراهیم حبیب‌الهی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه کارگاه های طلای اصفهان کمبود مواد اولیه دارند، اظهار کرد: این موضوع بر گران شدن قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به نوسانان قیمت مواد اولیه افزود: در شرایط فعلی کارگاه‌های طلاسازی چند مشکل دارند از جمله اینکه قیمت رادیوم که یکی از مواد مهم برای سفیدکردن طلا است افزایش یافته است ضمن اینکه این ماده با واسطه تهیه می شود چراکه دیگر قابلیت تهیه از طریق شرکتهای خارجی را ندارد.

چاره‌اندیشی صحیح از تعطیل شدن کارگاه‌های طلا جلوگیری شود
مسئول کمیته فلزات و سنگ‌های گرانبهای اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه باید با چاره اندیشی صحیح از تعطیل شدن کارگاه‌های طلا جلوگیری شود، بیان کرد: با توجه به ظرفیت خوب اصفهان، در طول سالهای گذشته کارگاه های مختلفی در اصفهان در زمینه طلاسازی ایجاد شده و اشتغالزایی خوبی نیز در پی داشته است.

وی ادامه داد: اکنون کارگاه‌های طلاسازی به دلیل عدم تامین مواد اولیه، در حال تعطیل شدن است چراکه مواد اولیه بسیار گران شده است؛نوسانات مظنه طلا، ثبات بازار را تحت‌الشعاع قرار داده و اکنون یک طلاساز تکلیف خود را با بازار خرید طلا جهت ساخت نمی‌داند.

صادرات طلا حال و روز خوشی ندارد
حبیب الهی گفت: در کنار این گرانی ها وضعیت صادرات طلا نیز چندان حال و روز خوشی ندارد و با اینکه اصفهان روزگاری قطب طلای کشور به شمار می رفت و فراتر از کشورهای ترکیه و عراق و افغانستان بود اما حالا ما از لحاظ صادراتی افت کرده ایم و در پله پایینتری از این کشورها هستیم.

وی ادامه داد: در دهه گذشته، نسبت به دغدغه‌های بخش خصوصی به ویژه در زمینه صادرات طلا اهمال کرده‌ایم در حالی که نمایشگاه‌های طلا می‌تواند دروازه‌ای برای صادرات بیشتر طلا باشد.

پتانسیل اصفهان در زمینه صادرات طلا استفاده شود
مسئول کمیته فلزات و سنگ‌های گرانبهای اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: از دیگر راهکارهای توسعه پایدار و صادرات مناسب این فلز ارزشمند استفاده از پتانسیل های اصفهان در راه اندازی نمایشگاه های طلا با حضور کشورهای متعدد است.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha