۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
تولید ۵۶ هزار دستگاه خودرو در سایپا

تولید ۵۶ هزار دستگاه خودرو در سایپا

گروه خودروسازی سایپا با تولید روزانه ۱۷۳۰ خودرو در اردیبهشت، تولیدات خود را به ۵۶ هزار دستگاه رساند.

به گزارش بازار، گروه صنعتی سایپا در فروردین و اردیبهشت به ترتیب، روزانه ۱۳۰۳ و ۱۵۲۳ دستگاه خودرو تولید و در هفته پایانی اردیبهشت با روند افزایشی، تولید خود را به ۱۷۳۰ دستگاه خودرو در روز رساند.

همچنین؛ گروه خودروسازی سایپا در بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتیب ۱۰۶۰ و ۱۱۲۳ دستگاه خودرو به صورت روزانه تولید و روانه بازار کرد.

براساس این گزارش؛ دی ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۹ هزار و ۲۶۴ دستگاه خودرو در پارکینگ این شرکت موجود بوده که شمار این خودروها در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۴۳ هزار دستگاه کاهش یافته تا شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی هدف تعیین شده در رابطه با کاهش تعداد این خودروها در سال ۱۴۰۰ باشیم.

همچنین تعداد خودروهای ناقص گروه صنعتی سایپا در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، از حدود ۳۱ هزار دستگاه به حدود ۲۵ هزار دستگاه رسیده که کاهش حدود ۶۰۰۰ خودرو را نشان می‌دهد و به زودی تعداد خودروهای ناقص این گروه صنعتی به ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

تعهدات کلی گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو و تعهدات معوق آن معادل ۶ هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو است که نشان از کاهش قابل توجه تعهدات معوق این شرکت دارد.

تولید تجمیعی گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۵۶ هزار دستگاه خودرو بوده است که براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش تاکنون ۹۹ درصد برنامه محقق شده که از این تعداد حدود ۵۰ هزار دستگاه بر اساس تولید به صورت نرخ "عبور مستقیم" حدود ۹۰ درصدی انجام شده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha