۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
۳۲ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی غیرفعال است/ لزوم حذف قوانین دست و پاگیر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

۳۲ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی غیرفعال است/ لزوم حذف قوانین دست و پاگیر

ارومیه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از غیر فعال بودن ۳۲ درصد از مجموع واحدهای تولیدی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام شهدی شامگاه دوشنبه در جلسه هم اندیشی مدیران و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز استان برای تولید محتوا در جهت تحقق جهش تولید در استان با اشاره به واحدهای تولیدی آذربایجان غربی و نقش آنان در سال جهش تولید گفت: در مجموع تعداد هزار و ۹۸۸ واحد تولیدی در استان فعالیت می کنند که حدود ۶۸ درصد آن ها فعال و مابقی غیرفعال هستند که فعال سازی این تعداد، یکی از امور پیگیری شده برای تحقق شعار سال است.

وی، فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد را از اولویت های مهم استان در سال گذشته و سال جاری دانسته و گفت: در این راستا در سال گذشته با تلاش های صورت گرفته، ۵۱ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد به مدار تولید بازگشتند.

شهدی از هدف گذاری استان برای فعال سازی ۷۰ واحد غیرفعال دیگر طی سال جاری خبر داد و گفت: حذف قوانین دست و پا گیر، استفاده از خدمات پنجره واحد سرمایه گذاری، صدور الکترونیکی مجوزها و فعال تر شدن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از برنامه های استان برای جهش تولید است.

معاون استاندار آذربایجان غربی افزود: در بحث ملی نیز نیازمند اصلاح نظام بانکی ، مالیاتی و گمرکی هستیم تا بتوانید به اهداف شعار امسال دست یابیم.

وی، لازمه افزایش تولید را بستر سازی فرهنگی و تغییر نگرش در میان مسئولان، مدیران بنگاه های اقتصادی در تولید محصولات باکیفیت و خود مردم در استفاده از تولیدات داخلی دانست.

شهدی از صداوسیمای استان خواست با معرفی بیشتر تولیدات استان و کسب و کارهای مختلف، در راستای تحقق شعار سال قدم بردارند. 

کد خبر: ۱۵٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha