۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
ساخت و ساز تقنینی مجلس برای اجاره بهای مسکن؛ از اعمال قانون بنگاه ها تا تضامین اجرایی
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار

ساخت و ساز تقنینی مجلس برای اجاره بهای مسکن؛ از اعمال قانون بنگاه ها تا تضامین اجرایی

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه اجاره بهای مسکن قوانینی را تدوین کردیم تا ضمانت های اجرایی در این بخش مدنظر قرار گیرد.

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ضمانت‌های اجرایی مصوبه اجاره بهای مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی گفت: متاسفانه این مسئله ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

وی با اشاره به طرح دو فوریتی مدیریت اجاره بهای مسکن در مجلس تصریح کرد: کلیات این طرح عصر روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس تصویب و آماده ارائه به صحن مجلس است.

شاکری با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته در زمینه اجاره بهای مسکن تعیین تکلیف می شد ولی به درستی اجرایی نمی‌شد، گفت: به همین دلیل ما دو فوریت طرح مدیریت اجاره بهای مسکن را در مجلس کلید زدیم تا ضمانت‌های اجرایی این گونه مصوبات مدنظر قرار گیرد.

شاکری تاکید کرد: ما در این طرح در زمینه اجاره بهای مسکن قوانینی را تدوین کردیم تا ضمانت های اجرایی در این بخش مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیروی ترک فعل هایی که در جریان این مسئله صورت می‌گیرد جرایمی تعیین شده که این مسئله می‌تواند جلوی گلوگاه ها را سد کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد : ما در این طرح برای بنگاه ها و افرادی که این قراردادها را در سامانه ثبت می‌کند مواردی اعمال قانون را مدنظر قرار داده ایم و تلاش داریم ضمانت های اجرایی مصوبات در این بخش اجرایی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این طرح در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. لذا تلاش می کنیم این طرح حتماً فردا در مجلس به تصویب برسد.

وی بیان داشت: این طرح ۴ ماده دارد.

کد خبر: ۱۵۲٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha