۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
ثبت نام ۴۴ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت/ پلمب ۹ صنف پرخطر
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

ثبت نام ۴۴ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت/ پلمب ۹ صنف پرخطر

قم - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ثبت نام ۴۴ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت خبر داد و گفت: مشارکت مردم در غربالگری مرحله دوم افت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند برای مقابله با کرونا، گفت: ثبت نام از واحدهای صنفی در سامانه سلامت تا روز پنجم اردیبهشت تمدید شده که باید تمامی مکان‌هایی که محل تجمع بوده در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

وی بر ثبت نام ادارات، مدارس، مساجد و تمامی مکان‌هایی که محل تجمع است تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم در غربالگری مرحله دوم افت کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ثبت نام ۴۴ هزار واحد صنفی قم در سامانه سلامت خبر داد و تصریح کرد: در خصوص فعالیت اصناف پرخطر و پرریسک دغدغه داریم و به همین منظور تا پایان روز ۲۹ فروردین ۴۴ هزار و ۷۹۶ مورد بازرسی از اصناف داشتیم.

وی افزود: به دلیل بار روانی که ایجاد می‌شود از باب اخطار آموزشی وارد شده و به سمت غیرفعال‌تر کردن اصناف پرخطر رفتیم که تا این تاریخ ۲۹۷ مورد صنف پرخطر غیرفعال شده و ۹ مورد نیز پلمب شدند.

محبی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد صنوفی که تحت بازرسی قرار گرفته بودند پروتکل‌ها را رعایت می‌کردند، گفت: ۸۰ نیروی بهداشت محیط در طرح فاصله‌گذاری هوشمند در سطح شهر اعزام شدند و با وجود اطلاع‌رسانی و مکاتباتی که با ادارات و ارگان‌ها داشته‌ایم، میزان ثبت‌نام ادارات و سازمان‌ها در سامانه سلامت مطلوب نیست.

کد خبر: ۱۵٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha