۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
الزامی شدن دریافت بارنامه برای تردد وانت‌ها در جاده‌ها

الزامی شدن دریافت بارنامه برای تردد وانت‌ها در جاده‌ها

مدیرکل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از الزامی شدن دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد حمداللهی گفت: در صورت تردد وانت بارها و حمل بار در محورهای برون شهری، باید بارنامه از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها یا شهرستان‌ها دریافت کنند.

حمداللهی با بیان اینکه صدور بارنامه الکترونیک می‌تواند به کاهش قاچاق کالا کمک زیادی کند، افزود: برای تعدادی از بازارگاه‌های الکترونیکی (تاکسی بارهای اینترنتی) که وانت بارها با آن‌ها همکاری می‌کنند، مجوز فعالیت صادر شده تا در صورتی که درخواست حمل بار با وانت در جاده به آن‌ها داده شود، بتوانند تحت شرایطی مشمول تردد با بارنامه الکترونیکی شوند و دیگر نیازی به صدور بارنامه از سوی شرکت‌های حمل و نقلی نباشد.

مدیر کل حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی دیگر از مزایای ساماندهی وانت بارها در جاده‌ها را ارتقای ایمنی خودروهای باری سبک دانست و بیان کرد: اگر وانت بارها برای تردد در جاده، تحت نظارت سازمان راهداری باشند، مجبورند مانند خودروهای باری سنگین هر سه ماه یک بار معاینه فنی دریافت کنند که درنتیجه ضریب ایمنی تردد آن‌ها در جاده‌ها را افزایش می‌دهد.

وی همچنین یادآور شد: تنها آن دسته از وانت بارها می‌توانند درخواست کارت هوشمند کنند که حداکثر سن ناوگان ۲۰ سال باشد.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha