۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
ورود افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت و ساز| کیفیت کاهش می یابد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ورود افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت و ساز| کیفیت کاهش می یابد

گرگان- جعفری، مدیرعامل شرکت هنرهای برتر معماری و هلدینگ آزما با انتقاد از ورود افراد غیرمتخصص به عرصه ساخت و ساز، گفت: کاهش کیفیت ساختمان از چالش های اخیر شهرها است.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: فعالیت اصلی شرکت ما، برطرف کردن دغدغه انبوه سازان در بخش های مختلف اعم از نظام مهندسی، شهرداری و راه شهرسازی و غیره است و اگر ما به انبوه سازان فرصت دهیم به طور قطع پلن های معماری خوبی خواهیم داشت و همچینن ساختمان های باکیفیت تری خواهیم ساخت.

مدیرعامل شرکت هنرهای برتر معماری و هلدینگ آزما در خصوص وضعیت ساخت سازها در استان، گفت: این قسمت به دلایل مختلف اعم از تورم، ساخت و سازهای غیرمجاز و پایین بودن کیفیت دچار مشکلات و چالش هایی شده است و ما باید این دغدغه ها را برطرف کنیم و ساختمان هایی با کیفیت بالا طراحی کنیم.

وی بیان کرد: اگر به عنوان یک طراح با یک تیم خوب وارد میدان شویم، پلن های خوبی داشته باشیم، دچار این دغدغه ها نخواهیم شد زیرا در حال حاضر تاکید مردم بر روی پلن های باکیفیت است.

جعفری با بیان این که متاسفانه امروزه از گروه های مختلف وارد حوزه ساختمان سازی شده اند و این امر درست نیست، ادامه داد: ما انبوه سازان با تجربه ای داریم که باید از ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت، انبوه سازان دچار ضرر و زیان های فراوانی شده و ورشکست شده اند و شرکت ما آمده که این افراد را به عرصه ساختمان سازی برگرداند.

جعفری در خصوص افزایش عوارض شهرداری و تاثیرش بر روی صنعت ساخت ساز هم توضیح داد: افزایش تعرفه شهرداری موضوع کلی است که اگر اتفاق بیفتد ضرر و زیان فراوانی به انبوه ساز وارد می کند در واقع با افزایش عوارض شهرداری قیمت ساختمان افزایش خواهد یافت و و توان انبوه ساز در ساخت و ساز کمتر می شود.

گفتنی است شرکت هلدینگ آزما در زمینه طراحی داخلی، مشاور میراث فرهنگی و طراحی پلن های معماری و دیزاین داخلی فعالیت می کند؛ این هلدینگ با دارابودن تیمی متشکل از ۱۰ نفر از افراد مجرب در قسمت های طراحی، اجرا، اوتودسک تری دی اس مکس و پلن های معماری در حال خدمات دهی به شهر است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha