۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
برنامه ریزی برای احیای ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل
معاون اول رئیس جمهور خواستار شد

برنامه ریزی برای احیای ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل

مخبر، معاون اول رئیس جمهور از دبیر نهضت واحدهای اقتصادی احیای دست کم ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱ را خواستار شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر امروز (یکشنبه) در پنجمین جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و همچنین روسای برخی بانک‌های عامل برگزار شد از دبیر نهضت واحدهای اقتصادی خواست تا ضمن بررسی و دسته بندی موانع و ارائه راه حل‌ها با همکاری بانک‌ها و نهادهای حمایتی یک برنامه زمان بندی شده مدون برای احیای دست کم ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱ آماده شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سریعترین راه اشتغالزایی؛ احیای بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل است، گفت: سریعترین و کم سرمایه برترین مسیر برای اشتغالزایی در کشور کمک به بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل برای راه اندازی مجدد از طریق سرمایه در گردش، رفع موانع و همچنین اعطای تسهیلات بانکی است.

مخبر با اشاره به اهمیت احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم تأکید کرد: رابطه پایدار و منسجم بین نهضت احیای واحدهای اقتصادی و بانک‌ها می‌تواند به بازگرداندن سرمایه‌های از دست رفته این واحدها و اشتغالزایی کمک شایان توجهی کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی و کارگاهی در سال‌های گذشته به دلیل بی ثباتی شاخص‌های کلان اقتصادی دچار چالش و یا تعطیلی شده اند، افزود: بانک‌های عامل می‌توانند با واگذاری واحدهای تملیکی و همچنین تأمین مالی و حمایت و پشتیبانی از بنگاه‌های راکد و نیمه راکد با همکاری احیاگران در راستای تحقق وعده‌های دولت برای افزایش اشتغال گام بردارند.

مخبر با تأکید بر اولویت بندی بنگاه‌های اقتصادی در نهضت احیای واحدهای اقتصادی افزود: باید بنگاه‌های صادرات محور و همچنین مرتبط با کالاهای راهبردی همانند غلات، کالاهای اساسی و فناورانه در اولویت احیا باشد تا با توجه به چالش‌های منطقه‌ای و جهانی، کشور به واردات در این زمینه‌ها بی نیاز شود.

مخبر با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرینی» از سوی مقام معظم رهبری افزود: باید احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل دانش بنیان و مبتنی بر فناوری و همچنین کمک و حمایت از پردیس‌های علم و فناوری اولویت بعدی نهضت احیای واحدهای اقتصادی باشد.

معاون اول رئیس جمهور از دبیر نهضت واحدهای اقتصادی خواست تا ضمن بررسی و دسته بندی موانع و ارائه راه حل‌ها با همکاری بانک‌ها و نهادهای حمایتی یک برنامه زمان بندی شده مدون برای احیای حداقل شش هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱ آماده شود.

در این جلسه دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی گزارشی از میزان پیشرفت فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل ارائه و اعلام کرد که طبق بررسی‌ها و رصدها تاکنون ۴۵ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شده است که ۳۳ هزار واحد آن غیرفعال و ۱۱ هزار واحد نیمه فعال زیر ۵۰ درصد فعالیت هستند.

سیدامیرحسین مدنی افزود: در سال جاری با همکاری مجموعه‌های احیاگر تاکنون ۴۶۰ واحد احیاء شده است و همچنین ۴۰ واحد نیز در حال احیا است.

در این جلسه همچنین عنوان شد ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع شش بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات برای احیای ۶ هزار واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha