۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت و مرکز تحول ریاست جمهوری

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت و مرکز تحول ریاست جمهوری

تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به منظور توسعه همکاری‌های دو جانبه در راستای توسعه روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

به گزارش بازار، تفاهمنامه همکاری‌های مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری میان علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان و سیروس وطنخواه مقدم، رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به امضا رسید.

هدف نهایی از انعقاد این تفاهم‌نامه برقراری ارتباط سازمان‌یافته و بهره‌مندی از امکانات بالقوه و بالفعل طرفین در راستای توسعه روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است.

همچنین با امضای این تفاهم‌نامه سازمان توسعه تجارت می‌تواند در راستای شناسایی و رصد رویدادهای مؤثر بین‌المللی برای حضور شرکت‌های ایرانی و عرضه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران، شناسایی و رصد فرصت‌های همکاری بین‌المللی در حوزه‌هایی صنعتی- تجاری اعم از تولید مشترک، سرمایه‌گذاری مشترک و جذب کمک‌های توسعه‌ای صنعتی از ظرفیت نمایندگی‌های مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در چهار کشور روسیه، چین، هند و اتریش استفاده کند.

همچنین ظرفیت‌های سازمان توسعه تجارت از جمله توانایی رایزن‌های بازرگانی برای کمک به پیشبرد فعالیت‌ها و پروژه‌های فناورانه تأیید شده از سوی مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و شناسایی و رصد فرصت‌های همکاری بین‌المللی در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد.

همچنین به اشتراک‌گذاری دسترسی‌ها و توانمندی دو طرف در حوزه عضویت یا همکاری با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی با هدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت آنها در راستای انجام ماموریت‌های سازمانی هر یک از طرفین، به اشتراک‌گذاری توانمندی کارشناسی دو طرف با هدف ارایه مشاوره‌های تخصصی به یکدیگر برای ارتقا و تسهیل در انجام مأموریت‌های سازمانی هر یک از طرفین و همکاری و مشارکت طرفین در بهره‌گیری بهینه از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در کمیسیون‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها که مسئولیت آن به سازمان واگذار شده است، از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha