۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
تخصیص اعتبار برای تسریع آغاز عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تخصیص اعتبار برای تسریع آغاز عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جلسات شورایعالی مسکن هر دو هفته یکبار به ریاست رییس‌جمهوری برگزارخواهد شد از تخصیص اعتبار برای تسریع آغاز عملیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی خاطر نشان کرد: مقرر شد تا به هر استانی که در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، پیشرفت مناسبی داشت مبالغی بودجه تخصیص یابد تا کار با سرعت مناسب‌تری انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری ساخته می‌شود اظهار داشت: بخش عمده اراضی این واحدها در مناطق شهری تأمین شده و مابقی اراضی آن باید به کمک سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها تأمین شود.

به گفته آقای قاسمی در جلسه آتی شورایعالی مسکن به ریاست رئیس جمهوری، استانداران روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را در تامین اراضی، تعیین تکلیف متقاضیان نام‌نویسی و معرفی شده و شروع عملیات اجرایی ارایه خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که اجرای مصوبات سفرهای ریاست جمهوری برعهده استانداران و مسئولان استانی است خاطرنشان کرد: روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید سرعت یابد و در این خصوص استانداران و مدیران کل راه و شهرسازی در استان‌ها باید اهتمام لازم را داشته باشند.

قاسمی در خصوص روش‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: ساخت به شیوه گروهی و خودمالکی از جمله روش‌های مناسبی است که مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است و این شیوه در بیشتر استان‌ها و شهرستان‌ها روش موفقی بوده است.

وی افزود: برای دست یابی به رقم تعهد داده شده، باید عملیات اجرایی ساخت واحدهای نهضت ملی به ویژه در استان‌هایی که تامین اراضی آن انجام شده روند مناسب‌تری داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که مشارکت با پیمانکاران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز از دیگر روش‌های مورد تاکید وزارت راه و شهرسازی است که استان‌ها و مدیران استانی باید بر انجام آن اهتمام داشته باشند تأکید کرد: باید در استان‌هایی که زمین تأمین شده با پیمانکاران مشارکت صورت گیرد تا کار ساخت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن سرعت یابد.

امروز ۳۱ اردیبهشت‌ماه، نشست بررسی روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در موضوع تامین زمین، تعیین تکلیف متقاضیان و آغاز عملیات اجرایی به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر در حوزه‌های مسکن، شهرسازی و معماری، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha