۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
خاموشی های بی برنامه برق در مازندران کاهش می یابد| کسری تولید برق
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

خاموشی های بی برنامه برق در مازندران کاهش می یابد| کسری تولید برق

ساری- حسینی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه تابستان پارسال میزان خاموشی های خارج از برنامه تا ۸۰۰ مگاوات رسید، گفت: امسال این میزان تا ۱۵۰ مگاوات پیش بینی می شود.

سید کاظم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مصرف برق استان در پیک تابستان سال قبل دو هزار و ۱۵۶ مگاوات بود، افزود: امیدواریم وضعیت و شرایط پیک مصرف مطلوب و بهتر باشد.

وی شمار مشترکان برق استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک ذکر کرد و گفت: در تابستان سال قبل ۶۸ هزار مگاوات برق در کشور مصرف شد درحالی که ظرفیت عملی تولید انرژی ۵۳ هزار مگاوات بود و ۱۵ هزار مگاوات برق کسری داشتیم.

وی افزایش دما را سبب رشد مصرف برق در بخش خانگی دانست و گفت: ناترازی در حوزه تولید و مصرف از جمله مشکلات است و پیش می شود امسال با کسری ۱۰ هزار مگاوات برق در کشور مواجه باشیم.

حسینی یادآور شد: پیش بینی می شود میزان مصرف برق در تابستان سال جاری به دو هزار و ۷۰۰ مگاوات برسد و ۱۳۰ مگاوات برنامه مدیریت مصرف داریم و امیدواریم خاموشی های خارج از برنامه حداکثر به ۱۵۰ مگاوات برسد.

مدیرعامل توزیع برق مازندران گفت: در تابستان سال گذشته برخی روزها تا ۸۰۰ مگاوات خاموشی داشتیم و امیدواریم این میزان در سال جاری کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق دستگاه های دولتی را از مهمترین برنامه سال جاری بیان کرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha