۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
افزایش ۳ برابری حمل کالاهای اساسی در فروردین امسال
مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد

افزایش ۳ برابری حمل کالاهای اساسی در فروردین امسال

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن از افزایش سه برابری حمل غلات و کالاهای اساسی در فروردین امسال نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سعید رسولی افزود: با همکاری شرکت بازرگانی دولتی، گمرک و سازمان بنادر و دریانوردی، اتفاق بزرگی در حوزه حمل کالاهای اساسی در کشور رخ داد و حمل غلات و سایر کالاهای اساسی رسیده به بنادر کشور از طریق ریل، رشدی بیش از ۳۰۰ درصدی را در ماه نخست امسال نشان می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حمل مستقیم کالا از کشتی به روی قطار که پس از ۱۵ سال در بنادر کشور اجرایی شد، نقش مهمی در افزایش سرعت جابجایی بار و کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالاها دارد. مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش سه برابری حمل غلات و کالاهای اساسی در فروردین امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار، حمل مستقیم کالا از کشتی به روی قطار اجرا شد.

وی افزود: در حوزه حمل بار معادن بزرگ کشور به صنایع فولادی و مراکز تولید مواد معدنی نیز در فروردین امسال رشدی ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته رقم خورد و با توجه به شیوع بیماری کرونا که تقاضای سفرهای ریلی را به شدت کاهش داد، از این فرصت برای توسعه حمل کالا و بار استفاده کرده و اقدامات موثری در این بخش انجام دادیم.

رسولی پیگیری اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار کشور را از جمله وظایف راه آهن و وزارت راه و شهرسازی در تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور دانست و افزود: برنامه‌های تحقق این برنامه با توجه به رویکرد سال جاری یعنی جهش تولید تدوین شده و امیدواریم این سیاست‌ها تا پایان امسال به اجرا درآیند.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص حمایت دولت از شرکت‌های حمل و نقل ریلی که به خاطر شیوع بیماری کرونا و لغو سفرها متضرر شدند نیز گفت: دولت تدابیری در قالب تسهیلات کم بهره دو ساله برای حمایت از شرکت‌های حمل و نقل ریلی اندیشیده است که مقدمات آن و اقدامات اولیه انجام شده است ضمن اینکه راه آهن نیز، برای کمک بیشتر به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از ظرفیت‌های قانونی دیگر نیز استفاده کرده است.

وی افزود: در دو ماه اسفند و فروردین گذشته، بلیت‌های زیادی ابطال شد که با همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی در این دو ماه استرداد بهای بلیت‌های خریداری شده به طور کامل انجام شد ضمن اینکه شرکت‌ها اقدامات زیادی برای ضد عفونی قطارها و سیر آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند که هزینه‌ها زیادی برای شرکت‌ها در بر داشت.

رسولی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تسهیلات حمایتی بانک‌ها در اختیار شرکت‌هایی قرار می‌گیرد که هیچ یک از همکاران خود را بخاطر شیوع بیماری کرونا تعدیل نکرده باشند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری شبکه بانکی، منابع مالی و تسهیلات کم بهره هرچه زودتر در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

کد خبر: ۱۵٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha