۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کاهش ۸۵ درصدی حجم آب رودخانه های ایلام
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۸۵ درصدی حجم آب رودخانه های ایلام

ایلام- پوراحمد، مدیرعامل آب منطقه ای ایلام با اشاره به کاهش ۸۵ درصدی حجم آب رودخانه های ایلام، گفت: خشکسالی در استان طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

علی پوراحمد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام در صدر استان‌های خشک کشور قرار دارد، موضوعی که زنگ خطر بحران کم آبی را به صدا درآورده است.

وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و کاهش سطح منابع آبی استان ضرورت مصرف بهینه آب را دوچندان کرده است، بیان کرد: فرسودگی شبکه توزیع آب یکی دیگر از موضوعاتی است که استان را در بحث کم آبی با چالش روبه رو کرده است.

پوراحمد اضافه کرد: برای مقابله با بحران کم آبی در ایلام چاره اندیشی شده اما همچنان نیازمند صرفه جویی در مصرف آب هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام اظهار داشت: آورد رودخانه‌های استان به طور متوسط تا ۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهند و سدهای مخزنی نیز حدود ۴۳ درصد حجم آنها پر است.

پوراحمد افزود: در بحث بحران کم آبی یک سری اقدامات اضطراری در حال انجام است که کمتر از آب سد ایلام استفاده شود تا بتوانیم از این سد تا بارندگی‌های بعدی که در فصل آبی آینده پیش رو داریم بتوانیم استفاده کنیم.

وی گفت: همچنین کشت تابستانه در سطح استان ممنوع شده و به آب شرب و محیط زیست اولویت داده شده است.

پوراحمد اظهار داشت: در حقیقت منابع آبی استان از شرایط خوبی برخوردار نیست و نیاز به همکاری و همراهی مردم استان داریم.

وی افزود: در بحث بهسازی شبکه‌های فرسوده باید در استان به این مسئله توجه شود، امیدواریم آب و فاضلاب استان بتواند شبکه‌های فرسوده را بازسازی و اصلاح کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام ادامه داد: بر اساس آمار ایلامی‌ها ۲ برابر میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند، انتظاری که از شهروندان داریم اینکه مصرف خود را پایین آورند و می‌طلبد برای عبور از شرایط فعلی کم آبی همه دست به دست هم دهیم و الگوی صحیح مصرف آب را رعایت کنیم.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha