۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
بانک ها همچون زالو تمام ثروت و سرمایه کشور را می مکند
نماینده مردم دامغان در مجلس:

بانک ها همچون زالو تمام ثروت و سرمایه کشور را می مکند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها همچون زالو تمام ثروت و سرمایه کشور را می مکند، گفت: جراحی بزرگ اقتصاد ایران اصلاح نظام بانکی است.

به گزارش بازار، علی اکبر علیزاده برمی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر را به ملت ایران تبریک عرض می کنم. خدای سوم خرداد، خدای اقتصاد هم هست و حتما ملت ما را یاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ملت صبور ایران که همکاری کاملی با دولت در اصلاح نظام اقتصادی فاسد به ارث رسیده از دولت قبل را داشته اند تشکر می کنم. همچنین از دولت که با شجاعت یارانه ها را به سمت عادلانه تر شدن هدایت کرد، تشکر می کنم.

نماینده مردم دامغان در مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: جراحی بزرگ اقتصاد ایران اصلاح نظام بانکی بوده و دولت قبل بزرگترین رانت اقتصادی را به بانک ها داد و این بانک ها هستند که تمام سرمایه ها و ثروت ایران را همچون زالو می مکنند. مال سازی های گسترده، دخالت های سوداگرانه در بازار مسکن ملک، احتکار مسکن، سوداگری در بخش ارزی، تضعیف ارزش پول ملی و افزایش بیش از هزار درصدی نقدینگی و پول پاشی برای منافع صاحبانشان تنها گوشه ای از اقدامات ویرانگرانه بانک ها بوده که توسط دولت گذشته مورد حمایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در دوران انقلاب مردم به مشروب فروشی ها، سینماها و بانک ها را به عنوان ریشه تمام فسادهای رژیم شاهنشاهی حمله می کردند. مشروب فروشی ها جمع شد، سینماها تا حدودی تغییر کرد اما بانک ها هیچگونه تغییر نداشتند، از این رو ریشه تمام مشکلات کشور نظام بیمار و مخرب بانکی است و اگر با این ام الفساد برخورد نکنید تمام زحمات شما به هدر خواهد رفت. اصلاح نظام بانکی با نصیحت حل نشده و مجلس انقلابی در این مورد کاملا همراه شما است.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha