۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
ضرورت استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش

شیراز- استفاده اصولی از خدمات مهندسی برای ساخت بناهای با ارزش نقش مهمی در تولید ثروت و ارزش افزوده دارد.

بازار؛ گروه استانها: صنعت ساختمان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصادی کشور است. این صنعت پس از نفت به عنوان یکی از صنایع فرصت آفرین برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغال زایی به شمار می‌رود. صنعت ساختمان یک نقش انکارناپذیر در تولید فرصت‌های سرمایه گذاری و تولید ثروت و ارزش افزوده در اقتصاد دارد.

سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان تنها زمانی می‌تواند باعث رشد اقتصادی شود و دستاورد اقتصادی داشته باشد که تزریق سرمایه و تولید مسکن به صورت هدفمند باشد و در نهایت موجب مصرف مسکن شود و از آن مهمتر ساخت اصولی ابنیه با بهره گیری از خدمات تخصصی مهندسان صاحب صلاحیت است چرا که در غیر این صورت ساختمان سازی می تواند به هدر رفت سرمایه های جانی و مالی مردم و بهره برداران منجر شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در گفتگو با بازار به ضرورت توجه و استفاده از مقررات ملی ساختمان در موازات خدمات جامع مهندسی در تمام فرآیندهای ساخت و ساز تاکید کرد و گفت: بی تردید استفاده از دانش مهندسان صاحب تخصص و صلاحیت، نقش موثری در حفظ سرمایه های مالی و جانی و نیز تامین ایمنی، بهداشت، سلامت و صرفه اقتصادی بهره برداران دارد.

حضور موثر مهندسان متخصص، حرفه مند و با اخلاق رشته های هفت گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها شده است

مجتبی زوربخش اظهار کرد: حضور موثر مهندسان متخصص، حرفه مند و با اخلاق رشته های هفت گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب ارتقای کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمانها شده است و ایجاد نظامی کارآمد در این حوزه را باعث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش و امید ما مشاهده ردپای خدمات فنی و کارشناسانه مهندسان این سازمان در همه ساختمان ها و در تمام نقاط فضای شهری است خاطرنشان کرد: بدیهی است حل مشکلات حوزه ساخت و ساز نیازمند هم افزایی و هماهنگی های میان دستگاهی بوده و در این راستا سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس ، آماده همکاری همه جانبه با تمام دستگاه های متولی حوزه ساخت و ساز است.

آمادگی نظام مهندسی برای مرمت، مقاوم سازی و تعمیر و نگهداری بناهای تاریخی و میراثی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس همچنین به فلسفه وجود ارزشمند سازمان های نظام مهندسی ساختمان اشاره و عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با در اختیار داشتن مهندسان صاحب صلاحیت در هفت گروه تخصصی برای مرمت، مقاوم سازی و تعمیر و نگهداری بناهای تاریخی و میراثی نیز آمادگی لازم را داراست.

زوربخش افزود: متاسفانه امروز در بناهای جدید مفهوم خاصی دنبال نمی شود و ابنیه های ساخته شده با فرهنگ، ارزشها و هویت اصیل شهرهای ما هم خوانی ندارد؛ این در حالی است که جایگاه والا و اثرگذار مهندسی باید همواره مورد توجه معماران ، مهندسان و سازندگان ما قرار بگیرد.

وی بر ضرورت استفاده اصولی از خدمات مهندسی و توجه به احیاء و ترویج معماری ایرانی اسلامی در ساخت وسازهای شهری به منظور ساخت بناهای با ارزش و نیز حفظ ارزشهای فرهنگی جامعه و ایجاد فضای مناسب برای زندگی تأکید کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با بیان اینکه در عصر حاضر ، معماری ایرانی به دلایل متعدد از جمله تأثیرپذیری و تقلید نانسنجیده از معماری غرب، از حقیقت و اصالت خود فاصله گرفته، گفت: متاسفانه امروز جای معماری فاخر و بلندآوازه ایرانی اسلامی که قدمتی هزار ساله دارد در ساخت و سازها و ابنیه های ما خالی است و در بسیاری موارد فاصله گرفتن از این سبک معماری و هویت واقعی ، به ایجاد ظاهر آشفته و نامتوازن نمای ساختمانها وفضاهای شهری منجر شده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha