۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
همکاری ۶۸۰ میلیون دلاری چین و شرکت آفریقا در صنعت معدن| اشتغال زایی ۱۶۰۰نفری معادن جدید

همکاری ۶۸۰ میلیون دلاری چین و شرکت آفریقا در صنعت معدن| اشتغال زایی ۱۶۰۰نفری معادن جدید

سینو استیل به عنوان یک شرکت چینی با کامرون آفریقایی قرارداد ۶۸۰ میلیون دلاری در معدن سنگ آهن امضا کردند.

بازار؛ گروه صنعت: دولت کامرون قرارداد استخراج سنگ آهن با عیار بالا به ارزش ۴۲۰ میلیارد فرانک سی اف ای (۶۷۵.۹۶ میلیون دلار) را با یکی از شرکت های تابعه شرکت سینو استیل امضا کرده است، زیرا چین به دنبال منابع جدیدی برای مواد تشکیل دهنده فولاد است.

سینو استیل، زیر مجموعه کامرونی معدن دولتی چین، معدن سنگ آهن Lobe را در این کشور آفریقای مرکزی توسعه خواهد داد و به چین کمک می کند تا منابع سنگ آهن خود را فراتر از استرالیا، که با آن در جنگ تجاری است، متنوع کند.

برزیل طبق یک کنوانسیون اولیه ۲۰ ساله معدنی که در شش ماه می در پایتخت یائونده منعقد شد و سینو استیل قصد دارد سالانه ۱۰ میلیون تن سنگ معدن با محتوای ۳۳ درصد آهن استخراج کند.

این امر برای تولید ۴ میلیون تن سنگ معدنی با محتوای آهن ۶۰ درصد غنی‌ سازی می‌ شود که سپس ارسال می‌ شود. سنگ آهن با عیار بالا به ویژه در ساخت فولاد ارزشمند است زیرا منجر به انتشار کربن کمتری نسبت به سنگ معدن کم عیار می شود.

بر اساس این کنوانسیون، این پروژه ۳۰ درصد از منابع مالی خود تامین خواهد شد که ۷۰ درصد آن از محل وام های بانکی تامین می شود.

معدن لوب، در ۲۰۰ کیلومتری (۱۲۴ مایل) جنوب شرقی پایتخت اقتصادی دوالا و ۴۰ کیلومتری شهر بندری کریبی، دارای ۶۳۲.۸ میلیون تن سنگ آهن است.

کنوانسیون گفت که سینو استیل یک کارخانه بهره‌ برداری، یک خط لوله برای انتقال سنگ معدن به بندر، یک پایانه معدنی در بندر و یک نیروگاه خواهد ساخت، بدون اینکه مشخص شود چه نوع نیروگاهی است.

مقامات سینو استیل هنوز اعلام نکرده‌ اند که چه زمانی می‌ خواهند استخراج معدن را آغاز کنند، اما بر اساس قوانین استخراج معدن کامرون، این شرکت باید ظرف پنج سال از زمان صدور مجوز استخراج شروع به کار کند.

این کنوانسیون اجازه می دهد تا ۱۵ درصد از سنگ آهن به بازار محلی عرضه شود، اما کامرون می تواند به سینو استیل اجازه دهد اگر تقاضای داخلی خیلی ضعیف باشد، آن را صادر کند. دودو ندوکه گابریل، وزیر معدن کامرون گفت: انتظار می رود این پروژه حداقل ۶۰۰ شغل مستقیم و ۱۰۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha