۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
دستمزد در تورم اثرگذار نیست
معاون وزیر کار در گفتگو با بازار:

دستمزد در تورم اثرگذار نیست

اردبیل- کریمی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش دستمزد اثرگذاری خاصی را در تورم ندارد و این مبنای علمی پیدا کرده است.

محمود کریمی در حاشیه دیدار با فعالان بخش خصوصی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: افزایش دستمزد کارگران و کارکنان بر تورم جامعه تأثیرگذار نیست و در حد هشت تا ۱۰ درصد می‌تواند آثار و تبعات محدودی را در تحولات اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی از تغییر نیافتن افزایش دستمزد کارگران در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: به هیچ وجه اعمال تغییر در افزایش دستمزد ۵۰ درصدی کارگران در سال‌جاری مد نظر دولت و مجلس نیست.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی کار این افزایش حقوق را مصوب کرده که در آن نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی تصمیم‌گیر اصلی هستند و نماینده دولت به عنوان ناظر در برخی از موارد محدود چانه‌زنی انجام داده و بر این فرآیند نظارت کامل پیدا می کنند.

کریمی از تهیه بسته‌های تشویقی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان در قبال افزایش دستمزد کارگران خبر داد و افزود: هم در حوزه مالیات و هم بیمه و تسهیلات بانکی این بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده تا ما بتوانیم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در یک شرایط مناسب بتوانیم فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی را در کشور تقویت کنیم که در این زمینه حضور سرمایه‌گذاران بسیار مهم و ارزشمند است.

کریمی از تخصیص تسهیلات پرداختی در قالب مشاغل خانگی و روستایی برای کارآفرینان خبر داد و اضافه کرد: به غیر از پرداختی تبصره ۱۸ که محدودیت‌هایی در این حوزه وجود دارد، ما در سایر پرداختی ها در سال‌جاری بدون محدودیت می توانیم برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا اشتغال در کشور با تأمین اعتبارات مناسب تقویت شده و کمترین انحراف را در این حوزه شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha