۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین ۴ قلم کالا در سال جاری قرار بود هزینه شود
استاندار بوشهر:

۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین ۴ قلم کالا در سال جاری قرار بود هزینه شود

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شد امسال ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین ۴ قلم کالا در کشور هزینه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی‌زاده شنبه‌شب در آیین معارفه فرماندار دشتستان با بیان اینکه سیاست دولت در عادلانه سازی یارانه‌ها بسیار مهم است اظهار داشت: با تصمیم دولت ۴ قلم کالا شامل روغن و گندم و نهاده‌های دامی و جو از ارز ترجیحی حذف شدند.

وی در توضیح این طرح افزود: در سال ۱۴۰۰ دولت باید با ۸ میلیارد دلار این کالاها را وارد می‌کرد و البته اتفاقاتی در دنیا افتاد که باعث بالا رفتن قیمت کالاها شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: خشکسالی، جنگ‌های منطقه‌ای در سوریه و عراق و اوکراین و قاچاق کالا دست به دست هم داد تا ۸ میلیارد دلار سال گذشته، در بودجه امسال برای واردات این ۴ قلم کالا به ۱۶ میلیارد دلار افزایش یافت.

محمدی‌زاده تصریح کرد: پیش‌بینی این بود که در سال جاری حدود ۲۰ میلیارد دلار برای واردات این کالاها اختصاص می‌یافت و مشکل این بود که بخش زیادی از این کالاها در حمل و نقل بین کشورها جابجا و قاچاق می‌شد و عملا پول متعلق به مردم از بین می‌رفت.

محمدی‌زاده با بیان اینکه ۱۶ بازارچه مرزی در کشور داریم گفت: از کشورهای همسایه، مردم عادی و بازرگانان این کالاها را با قیمت ارزان خرید می‌کردند و اینجا نیز پول مردم از بین می‌رفت.

وی یادآور شد: کالایی که با ارز دولتی خرید می‌شد توسط مردم سایر کشورها خرید می‌شد و دولت با این اقدام، کاری کرد که پول مستقیم به مردم برسد و منفعت فقط برای مردم کشور خودمان باشد و سایر کشورها منتفع نشوند.

استاندار بوشهر گفت: باید مردم را به درستی توجیه کنیم و خداوند نیز کمک‌می‌کند تا طرح به درستی اجرایی شود.

وی افزود: ائمه جمعه و معتمدان محلی در استان تلاش زیادی برای توجیه طرح عادلانه سازی یارانه‌ها داشتند که شایسته تقدیر هستند.

در این آیین با تقدیر از فتح‌الله نوروزی فرماندار سابق و صادق بوستانی سرپرست فرمانداری، احمد بنافی به عنوان فرماندار جدید دشتستان معرفی شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha