۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
فقط یک هفتم خودروهای مصوب دوگانه سوز شدند
عضو اتحادیه سوخت‌های جایگزین:

فقط یک هفتم خودروهای مصوب دوگانه سوز شدند

عضو اتحادیه سوخت‌های جایگزین گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد در سال ۹۸ باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی در ۲ سال دوگانه سوز می‌شد، اما فقط ۲۰۰ هزار خودرو دوگانه سوز شدند.

به گزارش بازار، نوید خاصه باف گفت: دوگانه سوز شدن ۲۰۰ هزار خودرو در این ۲ سال منجر به صرفه جویی ۳۵۰ میلیون لیتر بنزین شده است و اگر اجرا تداوم پیدا می‌کرد منافع اقتصادی زیادی را برای کشور به همراه داشت.

وی افزود: صنعت سی ان جی چند سال است که به انزوا رفته است، سال ۹۸ قراردادهایی مبنی بر تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز منعقد شد که شروع این اقدام با کرونا و کمبود ارز در کشور مصادف شد؛ دولت اهتمام لازم برای این کار را ندارد و این درحالیست که طرح دوگانه سوز شدن خودروها از نظر کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست منافع زیادی بدنبال خواهد داشت.

خاصه باف عنوان کرد: از سال ۹۸ که این طرح آغاز شد، صنعت نفت و گاز هیچ برنامه مشخصی در این زمینه ارائه نکرد، هدفگذاری برای این طرح انجام نشده و مشخص نیست در چه بازه زمانی به چه تعداد خودروی دوگانه سوز باید برسیم.

عضو اتحادیه سوخت‌های جایگزین گفت: کشور ما دارای ذخایر غنی گاز است و ما از این نعمت بدرستی در صنعت استفاده نمی‌کنیم، ما از نظر تولید مخزن، کیت و اتصالات هم کاملا به خودکفایی رسیده ایم و محصولاتمان در صنعت سی ان جی دارای استاندارهای جهانی است.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha